A Porsche már a Taycan bemutatása előtt rekordot döntött az elektromos autójával a Nürburgringen, most pedig tovább javították a Turbo S köridejét, hogy biztosan felülkerekedjenek a Teslán.

Nagy gyakorlata van a körrekordokban a Porschének, ezért nem csoda, hogy amikor bemutatták az első elektromos autójukat, akkor azzal is menni kellett egy leggyorsabb kört a legendás Nürburgringen. A 20,6 kilométeres pályán akkor 7 perc 42 másodperc alatt ért körbe a Taycan, amivel a leggyorsabb sorozatgyártású elektromos autó lett 2019-ben.

Elon Musk persze nem hagyta annyiban a dolgot, és a pályára küldte a Model S hárommotoros Plaid változatát, amivel sokadik próbálkozásra 2021-ben végül 7 perc 30,9 másodpercet mentek a 20,6 kilométeren, és 7 perc 35,6 másodpercet az időméréshez hivatalosan is használt 20,8 kilométeres körön. A Porsche ezért idén visszatért a pályára.

A Taycan Turbo S időközben rendelhetővé vált a Performance csomaggal, ami ugyan a 761 lóerős csúcsteljesítményét nem növeli tovább, de 21 colos RS Spyder kerekeket, Pirelli P Zero Corsa abroncsokat és a Porsche 4D Chassis Control aktív futóművét tartalmazza, amivel még gyorsabb lehet a pályán.

Lars Kern tesztpilóta ült ezúttal is a volán mögé, és 7 perc 33 másodperc alatt teljesítette a 20,8 kilométeres Nordschleifét,

amivel tovább javította a saját rekordját, és a Tesla idejét is megdöntötte. A Taycan ezúttal is teljesen gyári volt, csak a biztonság kedvéért szerelték fel bukókerettel és kagylóüléssel, mint mindegyik rekorddöntésre szánt autót.

A Taycan körideje csak az elektromos autók között számít rekordnak, hiszen a négyajtósok közt a Mercedes-AMG 63 S négyajtós változata nemrég vette vissza az elsőséget a Panamerától a 7 perc 27,8 másodperces idejével, az abszolút rekordot pedig jelenleg a Porsche 911 GT2 RS tartja 6 perc 43,3 másodperccel, szintén Lars Kern vezetésével.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Még az is lehet, hogy elveszik Verstappen tavalyi világbajnoki címét