Már másodjára vette vissza a Nürburgring rekordját a sorozatgyártású sportautók között a Porsche a gyárilag tuningolt 911 GT2 RS-sel, ezúttal a Mercedes-AMG-től.
Még csak egy hete annak, hogy a Porsche bejelentette: a Cayenne Coupé még be sem mutatott csúcsmodellje lett a leggyorsabb SUV a Nürburgringen.
Most egy másik, ennél jelentősebb rekordot írtak ismét a nevük mellé, méghozzá harmadjára. 2017-ben szerezte meg a leggyorsabb sorozatgyártású sportautó címét a 911 GT2 RS, ezt előbb a Lamborghini Aventador SVJ-től, majd most a Mercedes-AMG GT-től vették vissza.
Persze attól, hogy a 911 GT2 RS egy sorozatgyártású modell, még nem nevezhetjük teljesen szériának a rekordautót.
Már a 700 lóerős változata is elképesztő, ahogyan kijön a gyárból, főleg a szénszálas elemekkel, titánium bukókerettel és magnézium kerekekkel szerelt Weissach csomaggal, de ennyi még nem lenne elég az újabb rekordhoz.
A Porsche ezért a Manthey Racing csomagjával szerelte fel a Nürburgringre érkező autót,
ami szénszálas padlóburkolatot, új légbeömlőket, átdolgozott hátsó szárnyat és diffúzort, valamint aerodinamikus hátsó kerékburkolatokat kapott. A futóműve még feszesebb lett, és a fékrendszert is új kerámia-kompozit tárcsákkal szerelték fel.
A 911 GT2 RS ezzel 6 perc 43,300 másodperc alatt ért körbe a Nürburgringen
a hosszabb, 20,8 kilométeres szakaszon, és 6 perc 38,835 másodperc alatt a rövidebb, 20,6 kilométeres körön. Jóval gyorsabban tehát, mint a Mercedes-AMG GT Black Series változata, aminek 6 perc 48,047 másodperc a körideje a hosszabb és 6 perc 43,616 másodperc a rövidebb szakaszon.
Jó kérdés, hogy lehet-e sorozatgyártású sportautónak nevezni a 911 GT2 RS-t, amit a Manthey Racing tuningolt, de a Porsche szerint igen.
A csomagot ugyanis bárki megrendelheti a márkakereskedésekben, és a zuffenhauseni márka még gyári garanciát is vállal rá. A Mercedesnek és a Lamborghininek ezzel újra fel lett adva a lecke.