Megdöntötte a 911 GT2 RS köridejét a Lamborghini, a még be sem mutatott Aventador SVJ eredményével ismét az olasz gyártó tartja a leggyorsabb szériagyártású autó rekordját a Nürburgringen.

2015-ben már 7 perc alatti kört ment a Nürburgringen a 750 lóerős Aventador SV, de a Nordschleife rekordját egy évvel később a Huracán Performante változatával állították be, a 6 perc 52,01 másodperces köridővel egészen 2017 szeptemberéig meg is tartották azt. Jött aztán a Porsche, és a 700 lóerős 911 GT2 RS, ami 6 perc 47,3 másodpercre szorította le az időt.

Most ismét a Lamborghinin volt a sor, és a hamarosan bemutatkozó Aventador SVJ prototípusa 6 perc 44,97 másodperc alatt ért körbe a Nürburgringen. Az eredmény eléréséhez teljesen átdolgozták a sportautót, a karosszériáját merevebbé és könnyebbé tették, az aerodinamikáját, az összkerékhajtását és a hátsókerék-kormányzását is áthangolták.

Az utcára a Pirelli P Zero Corsa abroncsával kerül, de a rekordot Trofeo R gumikon futotta az Aventador SVJ, a volánjánál a 30 éves Marco Mapelli, a Lamborghini gyári tesztpilótája ült. Az SVJ, aminek nevében a J betű a Miura még erősebb Jota változatára utal, hivatalosan augusztus végén mutatkozik be a kaliforniai Monterey-ben.

Itt nézheted meg a teljes kört, és ne felejtsd el feltekerni a hangerőt:

Persze az abszolút rekordot még a Porsche tartja ezzel:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés