Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Sokan döntenek rekordot a Nürburgringen, szinte havonta olvashatsz róla, hogy egy márka megszerezte a leggyorsabb elsőkerekes, a leggyorsabb szériagyártású vagy a leggyorsabb közúti autó címét a legendás pályán. De abszolút körrekord csak egy van, és azt bizony 35 éve nem tudták megdönteni.

1983-ban az 1000 kilométeres verseny edzésén Stefan Bellof a 20,835 kilométeres Nordschleifén a 620 lóerős 2,6 literes, biturbó tizenkét hengeres motorral szerelt Porsche 956 C-vel 6 perc 11,13 másodperc alatt ért körbe, ami 200 km/óra feletti átlagsebességet jelent. Készültek azóta gyorsabb autók, de a rekord tartotta magát.

Most sem kellett megválnia a Porschének a címtől, hiszen ugyanez a márka javította meg az eredményt. A kétszeres Le Mans-i győztes Timo Bernhard a Porsche 919 Hybriddel szédületes időt ment: amikor manapság a legjobb széria sportkocsik éppen beférnek a 7 perc alá, a versenyautóval 5 perc 19,55 másodperc alatt ment körbe.

Persze nem akármilyen Porschéről van szó, ez még a 700 lóerős 911 GT2 RS-nél is sokkal kiélezettebb. A Le Mans-ban 2014-től 2017-ig használt 919 Hybrid Evo változatában a kétliteres, turbós V4-esének teljesítményét 500-ról 720 lóerőre növelték, amihez egy 440 lóerős villanymotor és mindössze 849 kilogrammos saját tömeg társul.

Nézd végig a rekordkörről készült belsőkamerás felvételt, ami időnként úgy tűnik, mintha fel lenne pörgetve, pedig csak ilyen szédítően gyors tud lenni a 919-es:

 

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.