Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

Ha szerinted is a turbók és elektromotorok nélküli szívómotor való egy igazi sportkocsiba, akkor számodra van egy jó hírünk. A Lamborghini a Huracán kihegyezett, Performante változatával döntötte meg a Nordschleife körrekordját, amit eddig a Porsche 918 Spyder tartott a szériagyártású sportautók között.

Reményt adott, és egyben bizonyítékul is szolgált a Lamborghini arra, hogy nem csak turbóval és elektromotorral lehet tovább fejleszteni a sportautók képességeit. A Nürburgring körrekordját ugyanis eddig a hibrid szuperautó Porsche 918 Spyder tartotta, de az olaszok a Huracán még szélsőségesebb, Performante változatával döntötték meg az idejét, V10-es szívómotorral.

Az előző Lamborghini, az Aventador SV még két másodperccel alulmaradt a 918 Spyder 6 perc 57 másodperces idejével szemben, de a még be sem mutatott Huracán Performante öt másodpercet vert a Porschére, és ezzel a leggyorsabb szériagyártású sportkocsi lett a Nordschleifén. Az autóhoz új, aktív aerodinamikát, izmosabb motort és átdolgozott futóművet készítettek.

(Igen, ott van még a Radical SR8 LM a 6 perc 48 másodperces idejével, ami bár közúti használara alkalmas, de vitatott, hogy sorozatgyártásúnak nevezhető-e.) Marco Mapelli vezette a Huracán szériaváltozatánál 40 kilogrammal könnyebb Lamborghinit, amire egyedi PZero Corsa abroncsokat is fejlesztett a Pirelli. A kipufogórendszer is új, és érdemes is feltekerned a hangerőt, mielőtt végignézed, hogyan hasított végig rekordidő alatt a Nürburgringen az olaszok tesztpilótája.

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.