A Nürburgringen rekordot dönteni újabban szinte elvárás lett, eddig nem nagyon jegyzett kategóriákban szállítanak csúcsidőket a gyártók. A Porschénél most a leggyorsabb négyajtós elektromos autó rekordját húzták be.
Már nem kell sokat várni az új, teljesen elektromos hajtású Porsche bemutatójára, a Taycan gyártásra kész változatáról hamarosan lehull a lepel, addig is a stuttgarti gyártó az álcázott prototípus tesztjeivel bizonyítja, mi mindenre képes az újdonság.
Miután megmutatta, hogy képes akár 26-szor is 0-ról 200 km/órára gyorsítani, most a Nürburgringen döntöttek körrekordot vele.
7 perc 42 másodperc alatt ért körbe a Taycan a 20,6 kilométeres pályán, amivel a leggyorsabb négyajtós elektromos autó lett.
Igaz, eddig nem nagyon jegyezték ezt a kategóriát, a leggyorsabb négyajtós címét a Jaguar XE (7:21) vette át az Alfa Romeo Giuliától, az elektromos autók között pedig a Volkswagen ID.R (6:05) döntötte meg a kínai Nio EP9 rekordját.
Az elektromos Porschének persze minden adottsága megvan egy remek körhöz,
a négy kerekét összesen 600 lóerős elektromotorok hajtják, 3,5 másodpercen belül gyorsul százra és 250 km/óra feletti a végsebessége,
de a pályán 259-cel is ment. A 800 voltos elektromos rendszere pedig lehetővé teszi a nagy teljesítmény leadása mellett a villámgyors töltést is.
A rekordkört rutinos pilótára bízták, ugyanaz a Lars Kern futotta, aki a 911 GT2 RS szédületes 6 perc 47 másodperces körét is szállította a Porschének.
A négyajtós elektromos autók között többnyire magas építésű típusokat találunk, mint a 400 lóerő körüli Audi e-tron, Jaguar I-Pace és Mercedes-Benz EQC, jelenleg egyedül a Tesla Model S-nek lenne esélye visszavágni.