Már a bemutatásakor tudtuk, hogy a Jaguar XE legizmosabb típusa nagy dolgokra hivatott, és most az is kiderült, hogy mire képes. A 600 lóerős SV Project 8 számít most a leggyorsabb négyajtós szedánnak a Nürburgringen.

Minden idők legizmosabb és egyben legőrültebb Jaguarja is az XE SV Project 8, hiszen a brit márka mérnökei nem egyszerűen beletették az 5 literes, kompresszoros V8-ast a 3-as BMW-méretű modellbe, de alaposan át is építették. 5,5 centivel kiszélesítették, 1,5 centivel leültették, és hatalmas hátsó szárnyat szereltek fel rá.

A legfontosabb azonban az, hogy a V8-as motor erejét 600 lóerőre, a legnagyobb nyomatékát 700 Nm-re növelték, amivel a nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással szerelt XE SV Project 8 gyorsabb lett még a BMW M3-nál is. 3,3 másodperc alatt gyorsul százra, 322 km/óra a végsebessége és a karbon-kerámia fékekkel megállni is gyorsan tud.

Mindez elég volt arra is, hogy behúzza a leggyorsabb négyajtós szedán rekordját a Nürburgringen. 7 perc 21,23 másodperces idejével nem keveset, 11 másodpercet vert a korábbi rekorderre, az 510 lóerős V6-ossal hajtott Alfa Romeo Giulia Quadrifoglióra, és 17 másodperccel gyorsabb az 550 lóerős Porsche Panamera Turbónál is.

De még így sem ez minden idők leggyorsabb négyajtósa a Nürburgringen, mert a Subaru nemrég ment egy 7 perc alatti időt, igaz, a WRX STI alaposan átépített, 600 lóerős változatával, ami már inkább a versenyautók közé sorolható. Szériamodellnek mondják, de nem gyártják nagy sorozatban a Jaguart sem, csak 300 példányt építenek belőle.

Nézd is meg a teljes kört, hiszen már nincs rekord videós bizonyíték nélkül:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Verstappen a „semmiből” nyert, mégis Pérez szemfülessége miatt marad emlékezetes a sanghaji sprint

További cikkeink a témában