Lehet, hogy a Tesla a legjobban gyorsuló elektromos autó, mi több, a legjobban gyorsuló autó, amit csak kaphatsz, de az ősszel megjelenő Porsche Taycan valamit még nála is jobban tud: sokat gyorsulni egymás után.

Sokszor vezettünk már Porschét, és a márka sportautóiról régóta tudjuk, hogy sokkal többre képesek, mint gondolnád. Míg más sportkocsiknál a rajtautomatát csak egyszer-kétszer lehet használni, és versenypályán is csak néhány kört bírnak teljes gázzal, aztán „pihentetni” kell őket, a motorsporton nevelkedett Porschéket akármeddig lehet nyúzni. Ilyen lesz a márka első elektromos autója is.

A Taycan bemutatója már közel van, szeptemberben leplezik le, és addig is egy prototípussal megmutatták, mire képes, ha gyorsulásról van szó. A Karlsruhe és Bázel közt található Lahr reptér kifutópályáján

Sőt, a Taycan annyira egyenletes teljesítményt nyújtott, hogy

A tesztet mindkét irányban lefutották a 2,3 kilométeres kifutópályán, ahol 28 Celsius fokos hőmérséklet és ideális körülmények uralkodtak.

A remek eredményeket persze a Porsche előremutató technikájának is köszönheti.

A forgalomban lévő elektromos autók többségével szemben az elektromos rendszere nem 400, hanem 800 voltos, ami megkönnyíti a gyors teljesítmény-leadást és visszatöltést, és az akkumulátor hűtési rendszerét is a sportautó-gyártó magas sztenderdjeihez igazították.

de a 3,5 másodpercnél rövidebb idejére nem panaszkodhatsz, ahogyan a 250 km/óra feletti végsebességére sem. A Porsche elektromos autója 90 kilowattórás akkumulátort kap, amivel a hatótávja is ígéretes lehet.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon