A Turbo már nem a legizmosabb a Porsche Cayenne kínálatában, megjelent ugyanis a konnektorról tölthető hibrid változata, amivel a zöld rendszámos modell lett a márka valaha kínált legerősebb SUV-je.

Az új generációs Cayenne eddig is négyféle változatban volt kapható, a 340 lóerős alapmodellen felül ott volt a 440 lóerős Cayenne S és az 550 lóerős Cayenne Turbo, és konnektorról tölthető hibrid is kapható volt már, a 462 lóerős E-Hybrid. Most a két utóbbit egyesítette a Porsche, és elkészítette a márka eddigi legizmosabb SUV-jét.

A Cayenne Turbo S E-Hybrid motorházfedele alá a Turbóból ismert 4 literes, 550 lóerős biturbó V8-as motor kerül, de a nyolcfokozatú automata váltóját egy 136 lóerős és 400 Nm-es elektromotorral építették egybe. A legnagyobb nyomaték 900 Nm-re,

a kombinált teljesítmény 680 lóerőre nőtt, amivel a két és fél tonnás hibrid Cayenne már 3,8 másodperc alatt gyorsul százra.

A végsebesség 295 km/óra, de tisztán elektromosan is lehet vele hajtani 135 km/órával.

A 14,1 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 40 kilométert lehet megtenni a V8-as beindítása nélkül. A Cayenne mellett mostantól a sportosabb formájú Cayenne Coupé is választható a Porsche mindkét féle hibrid hajtásával.

Az új hibrid nemcsak a legerősebb, de a legdrágább Cayenne is lesz,

172 600 euróról indul az ára, ami 56 millió forintnak felel meg, ezzel a 141 660 eurós Turbónál is jóval drágább, és több mint kétszer annyiba kerül, mint a 76 690 euróért mért 330 lóerős alapmodell. A Cayenne Coupé esetén további közel 3700 euróval kell számolni.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Mit csinálnak ezek a melósok az ősrégi gépeiken? Jaguart!

További cikkeink a témában