Nagyobb és könnyebb, erősebb és takarékosabb, jobban felszerelt és sportosabban vezethető, vagyis minden téren jobb lett az elődjénél a Porsche Cayenne új, harmadik generációja. Mondjuk, hogy mit kell tudnod róla.

Már 15 éve annak, hogy a Porsche sokkolta a rajongóit az első szabadidő-terepjárójával, de a Cayenne óriási siker lett, szinte kikövetelte a folytatást. Mostanra a második generáció bemutatása óta is eltelt hét év, itt volt tehát az ideje az utód bemutatásának. Az új Cayenne mindenben jobb lett, mint a korábbiak, és megkapta mindazt, amitől a 911-et és a Panamerát imádni lehet.

Nem csak ráncfelvarrás.

Lehet, hogy első ránézésére nem tudod megkülönböztetni a korábbitól, de hidd el nekünk, hogy ez a Cayenne egy vadonatúj modell. Persze miért is változtattak volna sokat a formáján, ha eddig is bevált? Szemből a szélesebb hűtőmaszk tűnhet fel, de könnyebben felismered az újat hátulról, hiszen ide a Panamera stílusában készült lámpák kerültek, köztük egy vékony fénycsíkkal.

És amire egy kicsit mi is büszkék lehetünk: magyar kéz rajzolta meg az új Cayenne vonalait is.

Nagyobb és tágasabb lett.

Pontosabban egy kicsivel nagyobb és sokkal tágasabb az új Cayenne. A hossza 6 centivel bővült, úgyhogy már 4,92 méteres, a szélessége négy centit nőtt, a magassága egyet csökkent. A sportosabb kiállásnak jót tesz, hogy a legalább 19 colos, de akár 21 colos kerekekre hátul szélesebb abroncsok kerülnek, akárcsak a 911-en. A csomagtartó eddig se volt kicsi, de most már 770 literes.

Tele van technológiával.

Széria a teljesen LED-es fényszóró, de ezen kívül még két fejlettebb rendszer kérhető, a csúcsmodellben összesen 84 diódát kapcsolgat önállóan, hogy mindig jól láss. De van éjjellátó rendszer, adaptív tempomat és sávtartó is. Belül a Panamera után a Cayenne is megkapta a 12,3 colos érintőképernyőt, széria internetkapcsolattal, a műszeregységben két 7 colos kijelző is van.

Két új hathengeressel jön.

Kezdetben kétféle benzinmotor közül lehet választani. Az alapmodell 3 literes, turbós hathengerest kap 340 lóerővel, amivel a Sport Chrono csomaggal 5,9 másodperc alatt gyorsul százra és 245 km/óra a végsebessége. A Cayenne S-ben pedig egy 2,9 literes, biturbó V6-os dolgozik 440 lóerővel, amivel már 4,9 alatt százon van, és 265 km/órával is hasíthat.

Nem unatkoztak a Porsche mérnökei.

Nagyobb mérete és több extrája ellenére 65 kilogrammal könnyebb az elődjénél, és nem marad el belőle egy világújdonság sem, a volfrám-karbid bevonatos féktárcsa, amit a fehér féknyergekről és a bekopás után fényes tárcsákról ismerhetsz fel. Az új rendszer hatásosabban fékez, és jobban ellenáll a kopásnak, de ha ez sem elég, akkor továbbra is ott az opciós kerámia féktárcsa.

Sportautó és túrakocsi egyben.

Nem csak a szélesebb hátsó kerekek miatt emlékeztet a 911-esre a Cayenne, hanem azért is, mert megkapta a hátsókerék-kormányzást, amivel kis tempónál fordulékony lesz, nagyobbnál stabil marad. Az S-nél széria az adaptív futómű, és opciós a légrugózás, amivel igazi túrakocsi lesz a Cayenne. De terepjárónak is beválik, a széria összkerékhajtásnak rengeteg terepfunkciója van.

Luxusautónak sem utolsó.

Tele van extrával az új Cayenne, a széria internetelérésről már szóltunk, aminek köszönhetően az állófűtés okostelefonnal a távolból is indítható. Egy másik app pedig abban segít, hogy még ügyesebben vezesd terepen, míg útközben a Bose vagy a Burmeister hifije szórakoztathat. A német árakat már tudjuk, a Cayenne 75 ezer, a Cayenne S pedig legalább 92 ezer euróba kerül.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában