Mostanra már hagyománynak számít a Ferrarinál, hogy a V8-as sportautójából elkészíti a még izmosabb, még inkább pályára szánt változatát. Az új 488 GTB-ből ez lett a 488 Pista, aminek a nevét is mindjárt elmagyarázzuk.

Már negyedszázada megy a Ferrari márkakupa-sorozata, és ennek a hangulatát próbálta az utcai autókra vinni elsőként a kilencvenes évek végén a 360 Modena még kiélezettebb változata, a 360 Challenge Stradale. Ezt követően minden nyolchengeres sportkocsiból elkészült a pályára szánt, de még rendszámozott kivitel, így az F430-ból a Scuderia, a 458 Italiából pedig a Speciale. Most a 488 GTB a legújabb ilyen Ferrari, amiből kijött a Pista.

A neve magyarul furcsán hangzik, de máris megérted, miért így hívják, hiszen a pista olaszul pályát jelent.

A 488 Pista pedig olyan Ferrari, amit nemcsak közúti száguldásra terveztek, hanem nyugodtan ki lehet vinni a versenypályák nyílt napjaira. 3,9 literes biturbó V8-asát ehhez 670-ről 720 lóerősre izmosították, ehhez a 488 Challenge versenyautó motorjából indultak ki, így az erőforrás tizedével könnyebb is a szériánál. Az egész autót is könnyítették, szénszálas anyagok használatával a tömege 1280 kilogrammra csökkent, ami nagyjából annyi, mint egy Golfé.

A versenyautóhoz hasonlóan a váltó áttételét rövidebbre, a kormányzást közvetlenebbre vették, és ezzel persze jobban is gyorsul a 488 Pista, mint a GTB. 0-ról 100 km/órára 2,85 másodperc alatt ér, és a kétszáz is megvan 7,6 másodperc alatt, a végsebessége pedig 340 km/óra. 20 colos kerekeken gurul, amire Michelin Sport Cup 2 abroncsok kerülnek, és az utastérből sem spórolták el a szénszálas anyagot, a széria ülését is kagylóülésére cserélték.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés