Sokunknak már gyári állapotában is igazi álom a Skyline GT-R, de a Nissan sportautója kedvelt alapja az épített gépeknek, és most is egy ilyet mutatunk. Az R33-as széria két legritkább változatát vették alapul, és egy kicsit még jobbá tették.
Sikeres elődje receptjét követte a Skyline GT-R-ből 1995-ben bemutatott R33-as széria, amelynek egyik legritkább változatát kevesen ismerik. Az N1 ugyanis homologizáció céljából készült, a versenyautó-változatával pedig csak a kiváltságosok állhattak rajthoz. Az ausztrál Legendary Garage épp egy ilyet szerzett meg, és még jobb sportautót építettek belőle.
Megtartották az eredeti 2,6 literes, soros hathengeres motort, de a teljesítményét rendesen megnövelték,
az eredetileg is csak papíron 280 lóerőről nagyobb turbóval és intercoolerrel 800 lóerőt értek el. Már az elődje is a leggyorsabb szériaautó volt a Nordschleifén, és az R33 volt az első sorozatgyártású modell, amivel nyolc perc alatti időt futottak.
Nem árulták el, hogyan megy, de az N1 egyébként is könnyített változat volt, amiből elhagyták a klímaberendezést, a hifit, a blokkolásgátlót, a kárpitok egy részét és még a hátsó ablaktörlőt is. Az építés során megkapta a 400R változat egyedi lökhárítóit, és az LM1 GT1 változat Rays Nismo kerekeit.
Mivel eredetileg minden N1-es változat fehér volt, ezért a szín ezúttal nem volt kérdés.
1998-ig több mint 16 ezer példány készült a Skyline GT-R-nek ennek a szériájából, és a két legritkább változatot építették egybe. Az N1-ből ugyanis csak 87 példány készült, míg a 400 lóerősre tuningolt, négy másodperc alatt százra gyorsuló, 300 km/órás végsebességű 400R-ből eredetileg százat gyártottak volna, végül 44 darab készült el.
Ez is érdekelhet: