Rengeteg nagyszerű sportautó született a '90-es években, de ezek között is az egyik legnépszerűbb a Nissan Skyline GT-R, mely nem csak a Halálos iramban filmek vagy a Need for Speed játék miatt izgalmas.
Már elődjei is sikerrel szerepeltek a versenypályákon, ezért a Skyline GT-R-t nem csak az egekig tuningolható sorhatos turbómotor tette naggyá vagy a temérdek megjelenés, hanem a mérnöki teljesítmény is, ami nem ér véget a motortérben.
Különleges az ATTESA is, tehát az alapból hátsó kereket preferáló, nyomatékelosztást variáló összkerékhajtása is.
RB26DETT kódú motorja 2,6 literes, hathengeres és két turbófeltöltő hergeli hivatalosan 280 lóerőre. A Nissan azonban csak papíron tartotta be a japán gentleman's agreement-et, miszerint maximum 280 lóerős és 180 km/óra végsebességű autókkal fokozzák a közúti biztonságot még a sportautók esetében is.
Valójában a GT-R teljesítménye simán megugrotta a 300 lóerőt is, mely sok esetben csak az első lépés volt.
Tekintve, hogy gyári belsővel is 500 lóerőt masszíroznak ki ezekből az autókból, szinte lehetetlen érintetlen darabot találni, ez az 1995-ös R33-as azonban még évtizedek után is olyan, mintha most gurult volna ki a gyárból.
Órájában mindössze 1590 kilométer van, mellyel makulátlan darabja lesz egy gyűjteménynek.
Hasonló GT-R-ek előfordulnak az aukciókon, de ilyen friss R33-as ritka látvány még ebben a műfajban is. Színe az egyik legnépszerűbb és legizgalmasabb Midnight purle, tehát az elképesztően mély lila metálfény, mely bizonyos fényviszonyok között még arany árnyalatot is felvesz az éleken. Technikáján túl ez a fényezés még a klasszikus kétajtós kupé formát is a lehető legszebb formában mutatja meg.
Mivel elérte a 25 éves kort, ezért már az amerikai gyűjtők is lecsaphatnak ezekre a japán finomságokra, ez meg is látszik az árán: több mint 150 ezer dollárt csengettek ki a Skyline-ért.
Ez is érdekelhet: