Még csak most mutatta be a Jaguar a tisztán elektromos hajtású I-Pace-t, máris itt az első gyorsulási verseny a legnagyobb konkurensének szánt Tesla Model X-szel. A játékszabályok egy kissé speciálisak, ennek ellenére nem lehet elvitatni az elsőséget a győztestől.

Nagyot dobott a Jaguar azzal, hogy máris gyártásba kerül a tisztán elektromos I-Pace, hiszen a prémiummárkák között ezzel az elsők között kínál villanyautót ebben a kategóriában. A 400 lóerős motorral, 90 kilowattórás akkuval szerelt Jaguar legfőbb ellenfelének a Tesla Model X-et tartják, ezért össze is hoztak egy gyorsulási versenyt. Még akkor is érdekes, ha nem teljesen egy kategória a két autó, a 4,68 méter hosszú I-Pace-nél nagyobb és nehezebb is a hétüléses Model X.

A menetteljesítményeik azonban nagyon hasonlóak, hiszen 0-ról 60 mérföld/órára, ami nagyjából 100 km/órának felel meg, a Jaguar 4,5 másodperc, a Model X 75D pedig 4,9 másodperc alatt gyorsul fel.

A Formula-E mexikói nagydíjának helyszínén tartott versenyre speciális játékszabályokat állítottak fel: álló helyzetből fel kell gyorsulniuk 60 mérföld/órára, majd ismét állóra fékezni. A Jaguar kormányához Mitch Evans, a Jaguar-csapat 23 éves Formula-E pilótája, a Tesláéhoz pedig Tony Kanaan 43 éves IndyCar-bajnok ült, és bár az egyenesben gyorsuláshoz nincs szükség autóversenyzőkre, a villámgyors reakcióidőhöz annál inkább.

A verseny ezúttal egyértelmű győzelemmel zárult, még akkor is, amikor a Jaguar ellen másodjára nem a 75, hanem a 100 kilowattórás Model X állt ki. Igaz, ott van még a Teslánál a P100D kivitel, ami már 2,9 másodperc alatt éri el a százat, de annak az árából már két I-Pace is kijön, úgyhogy a Jaguar eredménye mindenképpen figyelemreméltó.

Ha még többet akarsz tudni a Jaguar I-Pace-ről, olvasd el a bemutatónkat:

A Jaguar adja a Tesla első igazi ellenfelét

Bemutatkozott az új I-Pace gyártásra kész változata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés