Elon Musk sikerre vitte azt, ami nem sikerült Henrik Fisker számára: a Tesláért sorba állnak a vevők. De a Karma most visszatér, a kínai tulajdonos pedig két modellt is gyártana.

A dán Henrik Fisker nagy álmát váltotta valóra a konnektorról tölthető, hatótáv-növelő motorral szerelt Fisker Karma bemutatásával. A cég dolgai azonban mégsem alakultak úgy, ahogyan remélte, közben pedig Elon Musk elsöprő sikert aratott a Teslával. A Fisker Automotive a kínaiak kezére került, akik újult erővel vágnak bele a Karma gyártásába.

Henrik Fisker nem adta a nevét, így a Karma lesz a márkanév, a modellt pedig Revero névre keresztelik. Már nem kell sokat várni rá, szeptember 8-án leplezik le a sorozatgyártásra szánt, felfrissített kivitelt. A kínai tulajdonos pedig még nagyobb szabású terveket dédelget: a Fisker által 2012-ben tanulmányként bemutatott Atlanticot is gyártásba vinné.

A két modell műszakilag nagyon hasonló, de míg a Revero a Tesla Model S ellenfele lehet, addig az Atlantic a kisebb Model 3 ellen indulhatna harcba. Mind a két típusban elektromotor hajtja a hátsó kerekeket, de az akkumulátor töltésére egy benzinmotor is dolgozik az autóban. Ezt a korábbi kétliteres, turbós GM-motor helyett a BMW-től szerzik be, de hasonló paraméterekkel rendelkezik.

Nagyra törőek a kínai tulajdonos tervei, hiszen a Revero egy kaliforniai üzemben készülne, míg az Atlantic termelésére Kínában terveznek felépíteni egy gyárat. A 375 millió dolláros beruházással készülő üzem kapacitása 50 ezer autó lesz évente, amiből 37 ezret tesz majd ki az Atlantic.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés