Az ES a Lexus márkával együtt született meg még 1989-ben, de az európai piacon egészen mostanáig ismeretlen volt. Mégis érdemes lesz megtanulnod a nevét, hiszen a legújabb generációját nálunk is bevezetik, méghozzá a GS utódjaként, egyenesen a német konkurensek ellen.
Mindenki tudja, hogy 1989-ben indult útjára a Lexus a bámulatos luxuslimuzin LS bemutatásával, de ugyanott, a detroiti autószalonon egy másik típust is leleplezett a Toyota luxusmárkája. A Camry alapjára épült az ES, a kevésbé fényűző kisebbik modell, amit egészen eddig főleg csak az Egyesült Államokban forgalmaztak. Most azonban mi is megismerkedhetünk vele.
A legújabb ES már úgy készült, hogy az európai vevők igényeinek is megfeleljen, és a képeket nézve nem lesz gondja vele a Lexusnak.
A 4,96 méter hosszú, 2,87 méteres tengelytávú szedán ugyanarra az alapra épül, mint az új Toyota Camry és RAV4, ami azt jelenti, hogy a hátsókerék-hajtású GS helyett a nála nyolc centivel hosszabb és hárommal szélesebb ES elsőkerék-hajtású lesz.
Orsó alakú hűtőmaszkjával és határozott, éles vonalaival a nagyobb LS stílusát idézi az ES,
amiből F-Sport változat is készül, fekete hűtőráccsal és 19 colos könnyűfém kerekekkel, háromdimenziós hatású bőrkárpitozással és adaptív futóművel. Széria a biztonsági csomag gyalogosfelismerővel és autonóm vészfékkel, a képernyője 12,3 colos, a hifi 17 hangszórós Mark Levinson lehet.
Csak egyféle változatát vehetik meg az európai vevők, ez pedig a hibrid ES 300h.
A 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorral és elektromotorral szerelt hibridmodell kombinált teljesítménye 218 lóerő, amivel a gyári adatok szerint 4,7 literes átlagfogyasztásra képes. Más piacokon hibrid nélküli 2,5 literes, valamint 3,5 literes V6-os benzines is kapható lesz, de nálunk a vevők 98 százaléka a hibridet veszi.