Sok előzetes után végre teljesen leleplezte a vadonatúj A8-at az Audi. A német luxusautó negyedik generációja természetesen mindenben túllép az elődjén, és néhány olyan funkciót is tud, amit a konkurensek még nem.

Nem nehéz felismerni, hogy ez az új Audi.

Nyilván nem, hiszen a hatalmas single frame hűtőmaszk megvan rajta. De az A8 egyben új korszakot is kezd az Audinál, hiszen a stílusát a három éve bemutatott Prologue koncepció inspirálta.

Ha jobban megnézed, a hűtőmaszk és a lézeres LED-es mátrixfényszórók is élesebb formájúak. Hátulról lesz a legkönnyebb beazonosítani az új A8-at, hiszen itt egyetlen széles fénycsíkot találunk, szintén a Prologue tanulmány stílusában, ami az autó nyitásakor és zárásakor látványos fényjátékot produkál.

Szép nagy autó, de pontosan mekkora?

Még nagyobb, mint eddig valaha volt. Már az A8 alapváltozata is 5,17 méter hosszú, és akkor ott az igazi luxuslimuzin, a nyújtott tengelytávolságú A8 L, ami 13 centiméterrel még nagyobb.

Ez azt jelenti, hogy az utastér is tágasabb, mint valaha, a legjobb hely pedig a jobb hátsó ülés lesz. Ha itt ülsz, akkor kedvedre állíthatod a fotelt, a lehajtható lábtámaszon pedig melegítheted vagy masszíroztathatod a talpad. Mindent a kartámaszban lévő kivehető érintőképernyőről lehet irányítani.

Szóval átvették az uralmat az érintőképernyők?

Igen, és ez a vezetőhelyre is igaz. A karcsú formájú műszerfal a Prologue tanulmányautóból jött, és teljesen új fejezetet nyit az Audik kezelésében. Magától értetődő, hogy a műszereket színes képernyő vetíti, de a középkonzolon is találsz mindjárt két érintőképernyőt.

A felső, 10,1 colos kijelző a navigáció és multimédia kezelésére szolgál, alatta a 8,6 colos képernyőn pedig a klímát kezelheted, vagy betűket rajzolhatsz rá az úti cél beviteléhez. Hagyományos gomb már alig akad.

Mi mindent tud még az új A8?

Szinte önmagát vezeti, és ezen a téren is nagy lépést tett előre. Már az előzetes videón láthattad az önállóan parkoló rendszert, ahol a távirányítóval elküldheted a garázsba a kocsit, és közben akár a felülnézeti kamera képét is nézheted a mobilon. De az autópályán is elboldogul az új A8, például dugóban 60 km/óráig gyorsít, féket és kormányoz, és ehhez már a kormányt sem kell fogni, nyugodtan olvashatsz vagy tévézhetsz. Ez az önvezető autózás harmadik szintje.

De azért elég erős, ha vezetni támad kedved.

Bizony, a kínálat hattól tizenkét hengerig terjed majd, és széria a quattro összkerékhajtás. Az alap a 3.0 TDI lesz 286 lóerővel, míg a 3.0 TFSI 340 lóerős lesz. Később jönnek a V8-asok, a 4.0 TDI 435 lóerővel és a 4.0 TFSI 460 lóerővel, a csúcs pedig a Bentley Bentaygában látott 6.0 W12 lesz 609 lóerővel és 900 Nm nyomatékkal. Mesés lesz a kényelme is, ami az adaptív futómű érdeme. A rendszer másodpercenként 12-szer vizsgálja a burkolatot, és annak megfelelően állítja a rugózást, kanyarban pedig bedől, hogy ne neked kelljen.

A fogyasztástól nem kell hátast dobnod.

Szinte hihetetlen, de az új A8 mintegy 200 kilogrammot fogyott az elődjéhez képest, pedig már az is alumíniumból épült. Minden változat szériában mild hibrid lesz 48 voltos elektromos rendszerrel, de lesz konnektorról tölthető hibrid is. Ebben a 3.0 TFSI és az elektromotor együtt 449 lóerőt és 700 Nm-t ad le. A zöld rendszámos A8 e-tron 50 kilométert megy tisztán elektromosan, tölteni pedig vezeték nélkül is lehet, egyszerűen csak rá kell parkolni a töltőpontra. Elég menő, nem?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés