Meglepetésre a legendás Ayrton Senna nevét kapta a McLaren legújabb szuperautója, amely 800 lóerős teljesítményével és fejlett aerodinamikájával a legkeményebb a brit gyártó közúton is használható típusai közül.
A McLaren egy ideje már két részre osztotta a kínálatát. A Sport Seriest bővítik az olyan modellek, mint az 570S Spider vagy a legújabb 720S, míg az Ultimate Series eddigi egyetlen tagja a P1 és annak különböző változatai voltak. Most az utóbbihoz csatlakozik a McLaren legújabb modellje, amely ezúttal rendes nevet kapott, méghozzá a legendás autóversenyző Ayrton Senna da Silva után.
A szuperautó alapjait a 720S adta, de még merevebb szénszálas vázat készítettek hozzá. A szokatlan formájára pedig az a magyarázat, hogy ezúttal nem a szépségnek, hanem teljes egészében az aerodinamikának rendelték alá. Ezért került rá hatalmas hátsó légterelő szárny és a versenyautókét idéző első splitter, de aktív aerodinamikai elemek is találhatók a Sennán.
A szénszálas anyagból készült karosszéria különleges része, hogy a felfelé nyíló ajtók alsó részébe is kerültek kis ablakok, amitől még légiesebbnek tűnik a Senna, de kérésre ezeket is karbon elemek helyettesítik. A szuperkönnyű Senna ezzel együtt is mindössze 1198 kilogrammot nyom, az F1 óta ez a legkönnyebb McLaren.
Belül a 720S-ből ismerős a behajtható műszeregység, de a startgomb például a tetőre került. A minimalista berendezés ellenére a felszereltség része az érintőképernyős infotainment rendszer és a tolatókamera, és az üléseket is a vevőhöz igazítják majd. A kétüléses utastérben éppen csak két bukósisaknak és overallnak jut hely.
4 literes, biturbó V8-as motorja is ismerős lehet a márka többi típusából, de itt már 800 lóerős teljesítményre és 800 Nm nyomatékra képes. Még nem árulták el, hogy ez milyen gyorsulásra és végsebességre elegendő, de a pályamódba is kapcsolható aktív futóművel és karbon-kerámia fékekkel könnyedén dönthet körrekordot valamelyik versenypályán.
Csak 500 példányt készítenek majd az autóból, és aki most kapcsol, már lekésett róla, mert minden egyes darabja előre elkelt. Az ára egyébként 750 ezer angol font, azaz mintegy 268 millió forint, és az eladott példányokból a Senna-alapítványt támogatja a McLaren, ahol egykor a legendás brazil autóversenyző is vezetett.