Felgyorsulni látszanak az események az elektromos autók terén, hiszen nem sokkal azután, hogy a Jaguar megmutatta az I-Pace gyártásra érett változatát, a Mercedes-Benz is közzétett egy képet a készülő EQC prototípusáról, amit éppen az északi sarkkörnél tesztelnek.

A prémiummárkák között tisztán elektromos autót eddig a BMW kínált az i3-mal, és a Mercedes-Benznek is ott volt a villanymotoros B-osztály, de a Teslának egyik sem jelentett igazi ellenfelet. Most azonban egymás után érkeznek a kihívók, előbb a Jaguar mutatta meg az I-Pace végleges változatát, és hamarosan érkezik a Mercedes-Benz nagyobb méretű, elektromos hajtású crossovere is. A német gyártó szándékait már a Generation EQ tanulmányautó is jelezte, bár az még láthatóan túl futurisztikus volt a gyártáshoz.

De a Mercedesnél bejegyezték az összes EQ-val kezdődő nevet az új, tisztán elektromos hajtású modellcsaládhoz, aminek az első tagja lesz az EQC. A neve arra utal, hogy a C-osztályhoz közeli lesz a mérete, de teljesen új alapokra épül. Még nem tudni róla semmi konkrétumot, csak annyit, hogy két elektromotorra, 400 lóerő körüli teljesítményre és 500 kilométer körüli hatótávra számíthatunk, ami elég közel áll a Jaguar és a Tesla számaihoz.

Most pedig meg is mutatta a Mercedes, hogy már az északi sarkkörön, mínusz 35 Celsius fokban tesztelik az EQC prototípusát.

A képről kiderül, hogy szabadidő-terepjárók közé sorolhatjuk majd az új modellt, amivel a havon driftelve is lehet autózni.

Szintén északon tesztelik a GLC üzemanyagcellás változatát, ami plug-in hibridként is működik, 200 lóerőre és 350 Nm nyomatékra képes az elektromotorja. A konnektorról töltve a 13,8 kilowattórás akkumulátorát 49 kilométert megy el, de a fedélzeten tárolt 4,4 kilogramm hidrogén felhasználásával együtt már összesen 437 kilométer a hatótávja. Még nem tudni, mikor, de hamarosan gyártásba kerülhet a GLC F-Cell változata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés