Olyan bemutatót szervezett a Mercedes, ahol a GLA és a 381 lóerős AMG A-osztály képességei igen szépen kidomborodnak.
Ki ne fantáziált volna arról, hogy SUV-t vesz? A magas karosszériával járó felsőbbrendű érzés megrészegít, az összkerékhajtás megállíthatatlanul söpri félre az áprilisi havat, szakítja fel az örökre bezáródó autósorokat. Egy SUV-ban sosincs helyhiány, nem hangzik el az a mondat, hogy bocs, de az a táska már nem fér be, és te is csak a következő kanyarba tudsz beülni. Aztán a hétköznapok az orrod alá dörgölik a rideg valóságot: az SUV nem csak tágasabb, de magasabb és nehezebb is, többet fogyaszt és nehéz vele parkolni.
No de itt a GLA, a Mercedes-Benz aduásza, amivel leszámol az SUV-s sztereotípiákkal. Csak rá kell pillantani, hogy azonnal észrevedd, ez bizony az A-osztály rokona, annak az A-osztálynak, ami látványos és vágykeltő. Toltak 12 és fél centit a hosszán és hatot a magasságán, hogy valamivel jobban emlékeztessen egy SUV-ra. De még így is benne maradt a szimpatikus autók táborában, ha tahó is vagy, ebben nem fogsz annak látszani.
Az elmúlt hónapokban finom ráncfelvarrással csinosították a GLA kinézetét, de az alapvető tulajdonságai nem változtak. Elég meglepő, de a GLA tényleg jól működik terepen. Épp ezért szervezett a Mercedes-Benz olyan bemutatót, ahol ezek a képességek szépen kidomborodnak.
Ha jártál már a Hungaroringen, talán akkor is új információként hat, hogy a pálya által határolt területen még mindig nincs lejátszva a természet kontra ember meccs, ezért olyan offroad-pályák kialakítására is alkalmas, amit csak komoly felkészültséggel rendelkező pilóták és autók vehetnek birtokba. Nagyon ügyeltek rá, hogy ebből legalább az egyik feltétel teljesüljön, mivel botlábú újságírók befogadása volt a cél, akiknél az önbizalom és a valós tudás fordított arányban közelít egymáshoz.
Persze arra ment ki a játék, hogy a GLA minden apró fícsörje valamilyen módon szerepet kapjon. Volt itt olyan durva lejtő, ahol csak a lejtmenetszabályozó tudta finoman leereszteni a gépet, miközben te a szélvédőn keresztül csak bámulsz a semmibe. Gondolom rönkhíd sem keresztezi mindennap az utad, de jó tudni, ha a GLA-val véletlenül eléd toppanna egy, mert mondjuk tökre bekavart a GPS, akkor az sem okoz gondot. A 360 fokos kamera képén pedig madártávlatból figyelheted, hogy jobb és bal oldalt megvan-e a 10-10 centi a híd szélétől. Jól fog ez még jönni parkolás közben is.
És akkor ott van még a 35 fokos döntött kanyar, ami tulajdonképpen nem állítja kihívás elé sem az autót, sem a vezetőt, de kétségkívül a pálya leglátványosabb része. Az egyik kerék szépen elemelkedik a talajtól, de te mégsem vagy meglőve, az összkerékhajtás ügyesen viszi tovább a másfél tonnás tömeget.
Valahogy így:
Összesen 11 féle modellvariáns létezik a GLA-ból, a kezdőár 8,4 millió forint, további infók erre
Jól sejted, a Hungaroring megjelenése a történetben pont olyan sorsszerű, mint a pisztoly a falon az olcsó regényekben: egyszer még újra szerepet kap. Kapott bizony. Még mielőtt két körre miénk lett volna a ring, gyorsított menetben megnéztük milyen a GLA a benzinmotorral a közúton (ott is mesés), és mennyire frankón működik az elektromos B-osztály, ha nincs szívás a töltéssel (erről még szólunk bővebben hamarosan, mert épp most teszteljük mindennapi elektromos autózás üzemmódban).
Na de akkor jöjjön a lényeg, a 381 lóerős Mercedes-Benz AMG és az aszfalt
Négyen indultunk egy-egy A-osztállyal, a sort pedig egy 600 lóerős AMG GT S vezette fel. Már maga a látvány felért egy kisebb orgazmussal. Az ilyen bemutatókon az a szokás, hogy a felvezető körben még óvatos gyorsításokkal melegítjük a gumit és szoktatjuk magunkat a bukósisakhoz és a tetemes lóerőhöz. Ezért tisztes távolságból követtem a sor elejét, gondolva, majd az egyenesekben igyekszem felzárkózni. Jól sejted, abban a körben már csak apró pontként sejlett fel előttem a sor eleje.
Arra kértek, hogy biztonsági okokból a Race üzemmódot hanyagoljuk, elégedjünk meg a Sport plusszal. Vannak emlékeim arról, milyen kellemetlen meglepetések születnek lengyel kollégák nem megfelelő tudásából és alkalmatlan pillanatban bevetett Race üzemmódokról, ezért simán engedtem a kérésnek. A célegyenes végi kanyar így is elég izgalmas volt, még szerencse, hogy a felvezető autó ebben a körben már bevárt, így az ideális íven segített egyre jobb és jobb kört menni.
Csak a miheztartás végett: a kétliteres 381 lóerős motor jelenleg a legerősebb a piacon, nem véletlen, hogy a legkisebb AMG is elég kellemes perceket tud okozni. Emberek, kezeket fel, ha még mindig anyuci bevásárlóautójaként néztek az A-osztályra!