A jól bevált receptet követte a Jaguar, amikor az XE legsportosabb változatát készítette. Fogták a középkategóriás szedánt, és beletették a legnagyobb V8-asukat, de még azon is csavartak egy kicsit.

Minden idők legerősebb szériagyártású Jaguarja lett a most bemutatott XE SV Project 8. A 3-as BMW-méretű, középkategóriás szedánt eddig csak V6-ossal kínálták a britek, de az XE végre megkapta az 5 literes, kompresszoros V8-ast, méghozzá nem is akárhogyan.

A teljesítményét 600 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomatéka 700 Nm, így a nyolcfokozatú automatával szerelt, összkerékhajtású Jaguar már 3,7 másodperc alatt százra gyorsul és 322 km/óra a végsebessége. A karbon-kerámia fékekkel pedig hamar meg is tud állni.

De nem csak egyenesen tud gyors lenni az XE SV Project 8. A nyomtáv mellett az egész autót kiszélesítették 5,5 centivel, a futóművet pedig a pályára 1,5 centivel lehet leültetni. Az egész alját áramvonalasra burkolták, és az állítható hátsó szárny sem csak dísznek van ott.

A lyuggatott első légbeömlőkkel az XE elég brutálisan néz ki, és még inkább azzá teheti, aki megrendeli a Track csomagot. Ekkor a standard bőrülések helyett kagylóüléseket kap négypontos övekkel, a hátsó ülések helyére pedig bukócső kerül.

Nem sokan élhetnek ezzel a lehetőséggel, hiszen bár az XE SV Project 8 simán legyorsulja a BMW M3-at, csak limitált példányszámban gyártják. 300 darabot készítenek belőle, és nem lesz olcsó, az alapára 150 ezer eurónál kezdődik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés