Egész pofás, kiváló vezetni, jól felszerelt, és nem is kerül eget verően sokba. Ha innen nézzük, nincs mese, az Insigniára hatalmas siker vár.

Masszív riszpekt az Opelnek, mert ezekben a vérzivataros időkben tisztességes limuzint képesek piacra dobni. Pedig a számok nem mutatnak semmi biztatót, már ami a szegmenst illeti. A középkategóriában csak a prémium autók képesek lépést tartani a növekvő SUV-őrülettel. Az erő és a dominancia kiül az autóvásárlási szokásokra, mintha nem számítana embernek, aki nem egy emelt hasmagasságú terepjáróban képzeli el a jövőjét.

Pedig hidd el, hiába a magabiztos kisugárzás és erőfölény, egy kényelmes középkategóriás járgány több örömöt tud adni az életben, mint egy divatos SUV, amit terepre nincs szíved kivinni, magas, ezért jobban belekapaszkodik a szél, ergo rosszabbul is fogyaszt, és még hangosabb is. Szóval arra bíztatunk, menj szembe a trenddel, válassz a középkategóriából. Történetes az Opel Insignia Grand Sport ebben nagyot domborít.

És már sorolódnak is a tények, csakhogy ne a levegőbe pufogtassuk a nagyívű gondolatokat. Azt, hogy Grand Sportot nem ám csak úgy ráírták, hanem minden szavát egyformán komolyan is kell venned. Kétségtelen nagy és tágas (nem a legnagyobb és legtágasabb, mert az a Skoda Superb, de hát ugye nem is az van rajta), de széltében és hosszában rátesz a Ford Mondeóra, és csak négy centivel rövidebb, mint egy kategóriával nagyobb 5-ös BMW.

Ezért is van az, hogy szép kényelmesen elférsz elöl a vezetőülésben. Hátul már problémád lehet a fejtérrel, de ugye itt jut jelentőséghez a Sport szócska a névből, a kupés alakból (van, aki egyenesen a 6-os BMW Gran Coupéját vélte felfedezni benne), szóval ebből a remek formából sajnos az jön ki, hogy a hátsó fejtér felett már jócskán leszállópályára ereszkedik a tetőív, hogy belefusson a tompor beépített légterelőjébe. A hatás a képeken és élőben is nagyon pazar. Főként ebben a piros OPC line-os kivitelben.

És hogy milyen kivitelek vannak még? Fuss át a számokon, aztán jönnek a tények, mit ajánlunk tiszta szívből, és mi az, amitől inkább elterelnénk a gondolataidat.

Vonzó lehet az adatok alapján az 1,5-ös benzinmotor (de leginkább az 6,5 milliós ára – vigyázat, tényleg a legjobb ajánlat mostanság a piacon!!!), de mi inkább mégis óva intenénk. Pont a sportosság és dinamizmus vész oda, ha a 140 vagy 165 lóerős alapmotorokkal gondolsz magadnak Insigniát beszerezni. Bánatosan dolgozik még az erősebb alapmotor is, kedveli, ha lendületből autóztatod, hirtelen előzésektől és gyorsításoktól megrémül, jobban szereti a kiszámítható, neutrális pilótákat. A kétliteres dízel már igazi megbízható igásló, alacsony fordulaton is rendelkezésre álló nyomatékhadsereggel. Kellemes társ lehet egy automata váltóval.

Pénz nem számít alapon persze sose érd be 200 lóerő alatt, micsoda szerencse, hogy a kétliteres benzines csúcsmotor 260 lóerővel jócskán túl is lép az elméleti kiválasztótengelyen. És azt még nem is mondtuk, hogy a négykerék-hajtású csúcsmodellt pontosan úgy tervezték a gyáriak, hogy a hátsókerék-hajtás fíling jöjjön át.

Szóval húzd az automata váltót kettesbe, és told neki kanyarról-kanyarra kilinccsel előre.

Talán érezni fogod majd, hogy a vezetőülés most már nem olyan, mintha lovasszekérről terelnéd a ménest. Három centivel közelebb ülsz a földhöz, és ezt a három centit biztosan te is megérzed. A 175 kiló mínusz a súlyban szintén nem lebecsülendő. Ha élvezetesen vezethető autót keresel a (nem prémium) középkategóriában, az Insignia nem fog csalódást okozni.

Jó hírünk van a kombipártiaknak: 200 ezer csak a felár

LED mátrix fényszórójával, masszírozós-szellőztetős ülésével, pazar online és mobil szolgáltatásaival, széles motorkínálatával prémium hangulatot áraszt magából az Insignia. Talán ennél jobbkor nem is jöhetett volna, hogy az amerikai GM helyett a PSA áll mostantól az Opel mögött. Így az európai piacon kívül is megmutathatja magát, és nem kell Buick Regal néven tolni Kínában és Észak-Amerikában.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A cipőkollekció, melyben kompromisszumok nélkül lehetsz szabad, egyedi és vagány

Menhelyről? Tenyésztőtől? Honnan legyen kutyád?

Piacot akar robbantani az új Audi Q6 e-tron

További cikkeink a témában