Csak hálásak lehetünk a Mercedesnek azért, mert nem hanyagolja el versenymúltját, és időnként előszed a garázsból olyan ritkaságokat, mint amilyen a 190 E 2.5-16 Evo II. Az 1990-es DTM legendás típusát a legújabb versenyautóval mérték össze.

Nem vitás, hogy a német túraautó-bajnokság a kilencvenes évek elején aranykorát élte, és ebben az időszakban olyan legendás típusok álltak rajthoz, mint amilyen a Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II is. A nevéhez illően 2,5 literes, 16 szelepes, négyhengeres motorja több mint 370 lóerős volt 9500-as fordulatszámon, a legnagyobb sebessége elérte a 300 km/órát.

De mire lehet elég ez egy mai versenyautó ellen?

Most megtudhatod, mert Vallelungában a Mercedes egymásnak eresztette a csaknem harminc évvel ezelőtti versenygépet a legújabb C 63 AMG-vel. A 190 E-nél még az utcai modellből épült a versenyautó, de a legújabb gépnek már nem sok köze van a szériaváltozathoz. A szénszálas anyagból épült torpedót 460 lóerős, 4 literes V8-as motor hajtja, és karbon-kerámia fékek lassítják, ami az összehasonlításban okoz is némi meglepetést.

A 190 E kormányánál ezúttal a 31 éves Maro Engel ül, aki már egy évtizede Mercedes-Benzzel versenyzik, jelenleg is a márka pilótája a DTM-ben, és nagy álma vált valóra a kézi váltós veterán versenygép kipróbálásával. De a legújabb C 63 AMG-t se akárkire bízták, a 48 éves osztrák Karl Wendlinger a kilencvenes évek elején megfordult a Formula–1-ben, kis híján otthagyta a fogát, és még mindig gyors pilótának számít.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés