Az ötajtós kupéformájú limuzint már láthattuk, most pedig a Peugeot megmutatta az új 508 kombiváltozatát is. Az SW legalább olyan vonzó külsőt kapott, mint a limuzin, és persze a technikája is abból lehet ismerős.
Genfben láthattuk elsőként a Peugeot 508 új generációját, ami egy merész lépéssel konzervatív négyajtós szedánból kupéformájú ötajtós limuzinná vált. Most pedig itt a kombiváltozata, ami családi kiadásban is a legvagányabb új autók közé tartozik. Megtartotta például a limuzin keret nélküli oldalablakait, a karomszerű nappali menetfények és a fekete betéttel összekötött hátsó lámpák is elég látványosak rajta.
Sportosabb formája ellenére a limuzinnál három centivel hosszabb, elődjénél öt centivel rövidebb,
4,78 méter hosszú 508 SW még így is elég tágas lesz családi autónak, még annak ellenére is, hogy a csomagtere alapesetben 560-ról 530 literesre csökkent,
hiszen így is nagyobb a limuzin 487 literes értékénél, a hátsó üléseket ledöntve pedig 1780 literesre bővíthető a raktér. Az ötödik ajtó természetesen elektromos mozgatású.
Belül a limuzinban látott sportos vezetőhelyet találod,
a 12,3 colos színes képernyős műszeregységgel és a 10,1 colos érintőképernyővel. Folytatja a Peugeot kombik hagyományát a hatalmas panorámatető, ami ez esetben nyitható is. Megjelenik az éjjellátó rendszer, ezen kívül masszázsülés, Focal hifi, sávtartó, távolságtartó, ráfutásgátló, felülnézeti képet adó kamera, táblafelismerő és önállóan parkoló asszisztens is lesz benne.
Igazi takarékbajnoknak ígérkezik az alapmodell, amit 1,5 literes, 130 lóerős dízelmotorral szerelnek, de jól hangzik a kétliteres dízel is 160 és 180 lóerővel. Ha inkább a benzinesek felé húz a szíved, akkor az 1,6 literes, turbós négyhengeres 180 vagy 225 lóerős változatát választhatod. Az új 508-at hamarosan kipróbáljuk, de a kombira egy kicsit még várnunk kell, csak 2019 elején érkezik a kereskedésekbe.