Genfben megcsodáltuk, a most nyitott pekingi autószalonon pedig azt is elárulták, hogy mennyibe fog kerülni az önálló márkává vált Polestar első modellje. BMW i8-áron adják a limitált példányszámú hibrid sportkupét.
A Volvo sportrészlegéből önálló márkává vált a Polestar, és az egyszerűen Polestar 1 névre keresztelt első modelljük nemcsak lenyűgöző formájú lett, de kimondottan erősnek is ígérkezik. Az első kerekeit ugyanis benzinmotor hajtja, a hátsókat pedig elektromotor, összesen 600 lóerős teljesítménnyel és 1000 Nm nyomatékkal. A 34 kilowattórás akkumulátorral akár 150 kilométert is képes lesz megtenni tisztán elektromosan.
Mindez nem lesz olcsó, a pekingi autószalonon ugyanis azt is elárulták, hogy mennyibe fog kerülni a Polestar 1.
Az alapára az Egyesült Államokban 155 ezer dollár, Európában pedig 155 ezer euró lesz, adók nélkül, az utóbbi mintegy 48,5 millió forintnak felel meg.
Nem kevés, hiszen a szintén konnektorról tölthető hibrid hajtású, extravagánsabb formájú, de szerényebb teljesítményű BMW i8 ára az USA-ban 147 ezer dollárról, a németeknél 138 ezer euróról indul.
Mégis már vagy hétezren jelentkeztek a Polestar 1 megvásárlására, és nekik még most is türelemmel kell várniuk. A márka ugyanis egyelőre csak évi 500 példány gyártását tervezi, és 2018 végén is még csak az előszériás modellek összeszerelését kezdik meg. Mire az utakra kerül, már megismerhetjük a sportmárka következő típusát is,
egy teljesen elektromos középkategóriás modellt, ami a Polestar 2 nevet kapja, és tervezés fázisában van egy crossover is, a Polestar 3.