Egyre többet hallunk a Seatról mostanában. Az Ibiza ráadásul örömteli apropó.
„A SEAT jelenleg a konszolidáció és a növekedés szakaszában jár, mi pedig azon dolgozunk, hogy az autóipar egyik legdinamikusabban fejlődő szervezetévé váljunk” – ez úgy hangzik, mint egy csődközeli autógyár kényszerűen optimista nyilatkozata, ami után mindenki továbblapoz, akit nem kényszerítenek ennek ellenkezőjére. Luca de Meo, a cég igazgatótanácsának elnöke mondta ezt, és nagy szerencse, hogy az Ateca tesztelése után most az Ibizát is láttuk-próbáltuk, így megnyugtatunk mindenkit, a Seat nem vergődik, hanem egyre jobb kocsikat csinál.
Az Ibiza a Seat talán legfontosabb modellje, az új generáció sikere viszont a Volkswagen-konszern számára is különösen fontos, mert ez a modell használja először a vállalatcsoport MQB A0 padlólemezét. Kerülve a lifestyle magazinhoz nem illő műszaki részleteket, a lényeg az, hogy a konkurenseknél valójában és érzetre is jóval öregebb Ibiza helyett egy már-már családi használatra is alkalmas, tényleg modern kocsival lépnek piacra.
Nagy és jól néz ki – elsőként ez tűnt fel a Lupa strand puccosabb felén kiállított autót nézve (a címben jóindulatúan magyar Ibizaként emlegetett új Lupa-komplexumot néhány nappal korábban civilként már megnéztük, szóval a homokba ágyazott baldachinos ágyak már nem vonták el a figyelmet). Majdnem kilenc centivel szélesebb, és bár két milliméterrel rövidebb, tengelytávja kilenc és fél centivel hosszabb – ez nemcsak azt eredményezi, hogy az új VW Polóhoz hasonlóan optikailag is sokkal jobban fekszi az utat, de tágasabb is.
Ez azt jelenti, hogy az ötszemélyes kocsiban négy ember kényelmesen elfér, vihetnek magukkal 355 liternyi pakkot a csomagtartóban, és néhány olyan extrát is kaphatnak a pénzükért, amit a kisautósok nem vagy csak részben. Ilyen a teljes LED-es világítástechnika – az első fényszórókban és a ködzárófényben is –, az érintőképernyő, a fáradtságérzékelő, a gyalogosérzékelős vészfékező, a duplakuplungos automata váltó, vagy a fiatal korosztályt célzó, Apple Car Playen, Android Autón és Mirror Linken is csatlakozni képes netcsatlakozás.
75 lóerős háromhengeressel indul a motorkínálat, év végén jön az új, 1.5-ös négyhengeres TSI 150 lóerővel, az 1.6-os dízel hozzánk 95 lóerősként jön. Cupra nem lesz, a sportossághoz az FR felszereltségi szintet kell választani, némi ültetéssel és keményebb felfüggesztéssel.
A Seat kicsit perifériára került az utóbbi években, az Ibiza sokat tehet a visszatérésért.
(Fotók: Nagy Gergely)