Az eddigi koncepciót viszi tovább, de minden téren jobb elődjénél, ezért egy sorozattal feljebb lépett a BMW hihetetlenül tágas utazóautója: az 5-ös GT utódjaként itt a 6-os Gran Turismo. Elmondjuk, mit kell tudnod róla.
A 6-os Gran Turismo nagy. Nagyon nagy
Már az elődje is hatalmas volt, de az 5-ösből 6-os sorozatba lépett Gran Turismo még nagyobb lett. A hossza kilenc centivel 5,1 méteresre nőtt, és mivel az eddigihez hasonlóan a 7-es sorozat műszaki alapjára épül, ezért a tengelytávja ahhoz hasonlóan tekintélyes, 3,07 méter.
Egy ekkora területen már elég tágas belsőt lehet kialakítani, így a hátsó sorban is elférnek hárman, és az üléseket itt is elektromosan lehet állítani. A szériában elektromosan nyitható ötödik ajtó mögött a csomagtere 110 literrel 610 literesre nőtt, és a három részre osztott támlák gombnyomásra való ledöntése után 1800 literes raktérrel számolhatsz.
A repülő szőnyeg semmi a 6-os GT-hez képest
Az 5-ös és 7-es sorozathoz képest a Gran Turismo is könnyebb lett az elődjéhez képest, ha mérlegre állnának vele, akkor 150 kilogrammal mutatna kevesebbet. A kanyargós úton ezért könnyedebben mozog, és hogy rossz burkolaton is mesés legyen a kényelme, előre és hátra is rendelhetsz légrugózást hozzá. Ezzel szükség esetén gombnyomásra két centivel megemelheted az autót, az autópályán pedig egy centivel ültetheted le, Sport módban 120 km/óra felett önállóan is lejjebb ereszkedik, hogy kedvezőbb legyen a légellenállása. A Cw értéke így is figyelemreméltó, 0,25.
Három motor közül választhatsz, és mindegyik jó
Ebben a kategóriában már nem kérdés, hogy bármelyik motor kielégíti az igényeidet. A BMW kezdetben háromféle motorral adja a 6-os GT-t. A 630i-ben kétliteres, négyhengeres, turbós benzines dolgozik 258 lóerővel és 400 Nm-rel, és már ez is 6,3 másodperc alatt gyorsul százra. De ha hat henger hangját hallgatnád, akkor a 640i GT a neked való, amiben a háromezres, turbós sorhatos 340 lóerőt és 450 Nm-t ad le, összkerékhajtással 5,3 másodperc alatt van százon. És ott a háromliteres turbódízel is, a hathengeres 530d, ami már 265 lóerős és 620 Nm a nyomatéka, hat másodperces gyorsulás és hat liter alatti fogyasztás mellett.
Minden kunsztot tud, amit a BMW-től láttál
Belül mindent megtalálsz a 6-os Gran Turismóban, amit a legújabb BMW-kben láttál. A műszereket színes képernyő helyettesíti, a színes head-up display nagyobb területre vetít, az élő csempés menüvel ellátott infotainment 10,25 colos érintőképernyőjét pedig az érintőpados iDrive mellett gesztusokkal is irányíthatod.
De ott az okoskulcs, amivel parkoltathatod is az autót, a mobilról távolból megnézheted a kocsi környezetét a kamerákkal, és rendelkezésedre áll a vezetési segédek egész sora, a 0-tól 210 km/óráig működő sávtartóval és adaptív tempomattal, amivel szinte önvezető lesz az autód. Egy ilyen tágas utazóautóban hosszú távon sem fogod megunni az autópályázást.
És még jobban is néz ki 6-osként a GT
Az elődjét gyakran érte az a kritika, hogy bálnaszerű lett, és valóban, az ötajtós 5-ös Gran Turismo a megszokottnál magasabb tetejével tényleg szokatlan vonalvezetésű volt. A BMW-nél ezért komolyabban vették a feladatot, hogy a változatlanul tágas belső tér köré egy vonzóbb külsőt rajzoljanak, és az első képek alapján úgy tűnik, sikerült nekik. A tető két centivel húzódik alacsonyabban, a fara pedig hat centivel lejjebb került, így jóval sportosabb kiállású lett a 6-os sorozat legújabb tagja.