A Ferrari és a Mercedes sem örülhet annak, amilyen világot a Liberty Media szeretne látni a Forma–1-ben 2020 után.
A Liberty Media ismertette a jövőbeli elképzeléseit Bahreinben, majd kiadott egy eléggé felületes közleményt a 2020 utáni tervezett szabálymódosításokról, innen-onnan azért kiszivárogtak konkrétabb infók is:
- Jöhet a KÖLTSÉGPLAFON, ami 150 millió dollárban maximalizálja a csapatok költségvetését (ebbe nem tartozik bele a pilóták fizetése). Ezzel rendesen szívhat a Mercedes és a Ferrari is, de még a Red Bullt is érzékenyen érintené.
- Változhat a PÉNZELOSZTÁS: minden csapat annyi pénzt kap, ami mellé még 30 millió dolláros szponzorpénzt kell szerezni, hogy elérjék a költségvetési sapka összegét, a már említett 150 millió dollárt.
- Ami a BÓNUSZOKat illetti: a Ferrari sok pénzt bukhat, eddig ugyanis alanyi jogon kapott 100 millió dolláros hűségbónuszt – mivel az egyetlen csapat, ami a sorozat kezdete óta tagja a mezőnynek –, de 2020 után viszont a felére, azaz 50 millió dollárra csökkenhet. Cserébe az F1 motorgyártói (a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda) évi 10 millió dolláros kompenzációt kaphatnak.
- A MOTOROK esetében maradnának a jelenlegi hibrid formulánál, de több szabványosított alkatrésszel, magasabb fordulatszámhatárral (3000-rel emelnél a jelenlegit, amitől hangosabb és nagyobb teljesítményű lenne a motor) és szabadabb fogyasztással.
Reakciók
Bár az F1 sportigazgatója, Ross Brawn erről az egészről úgy nyilatkozott, hogy „ez csak egy meeting volt, ahol át akartuk adni az információkat és a nézeteinket a csapatoknak”, mégis azt hallani, hogy az istállók lényegében ultimátumot kaptak: vagy elfogadják a tervezetet, vagy nem indulnak a sorozatban.
A Mercedes-főnökök, Toto Wolf és Niki Lauda azonnal találkoztak a Ferrari-csapatfőnök Maurizio Arrivabenével. Mindkét csapat bedobta már a hisztikártyát, ha nem az elképzeléseiknek megfelelően alakulnak a dolgok.
Eközben meg...
(Forrás / fotó: Motorsport.com / Getty Images)