A hagyományos után az elektromos Golf is megújult, és nem is a formai változások a legfontosabbak, hanem az, hogy másfélszer akkora akkumulátort kapott az autó, amivel tovább bírja.
Nem is olyan régen húzták le a leplet a hetes Golf megújult kiadásáról, ahol mi is ott voltunk, most pedig itt vannak az első infók az elektromos változat változásairól. Persze ez is új, LED-es fényszórókat és hátsó lámpákat kapott, de egy elektromos autónál nem ez a legfontosabb. Hanem az, hogy mennyit megy el egy feltöltéssel.
Az e-Golf ezen a téren nagyot lépett előre. A korábbi 24,2 kilowattórás helyett másfélszer akkora kapacitású, 35,8 kilowattórás akkumulátor került bele. A gyári adatok szerint így már 300 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel, de még a hétköznapi körülmények között is elmegy legalább kétszázat. Ha gyorstöltőt találsz, akkor egy óra alatt 80 százalékra töltheted fel.
Nem mintha szüksége lett volna rá, de az e-Golf erősebb is lett, 115 lóerő és 270 Nm helyett már 136 lóerőre és 290 Nm-re képes. Ha kevesled, jusson eszedbe, hogy ez a 136 lóerő nem olyan, mint akár egy turbódízelben, hiszen itt a teljes erő rögtön az indulásnál rendelkezésedre áll. Az e-Golf ezzel tíz másodperc alatt futja a százas sprintet, és hogy ne merüljön le hamar, 150 km/órában maximalizálták a sebességét.
Belül az e-Golf is megkapja az új kijelzőket, aminek egy elektromos autóban van igazán értelme. A műszerek számlapjait helyettesítő 12,3 colos képernyővel nyomon tudod követni az energiaáramlást, minden másra pedig ott a középső 9,2 colos érintőkijelző, amit tényleg úgy kezelhetsz, mint egy táblagépet.