Lőttek a sportág nagy átlakulásának, egyelőre.
A Liberty Media 2017-ben vette át az F1 irányítását, és eltökélt célja volt, hogy 2021-től egyszerűbb és olcsóbb motorokra cserélje le a jelenlegi, műszakilag bonyolult és drága energiaforrásokat, azt remélve ettől, hogy további motorgyártókkal bővülhet a sportág. (Erről egyébként már 2016-ban aláírtak egy szándéknyilatkozatot a csapatok, a motorgyártók és az FIA.)
A Ferrarinak annyira nem tetszett a szabálymódosítási tervezet, hogy kiszálással fenyegetőzött, amihez később a Mercedes is csatlakozott, bár az olaszokhoz képest kevésbé vehemensen.
A nagy ellenállás eredménye az lett, hogy júliusig nem sikerült kidolgozni az energiaforrásokra vonatkozó előírásokat, így nem is lehet elkezdeni a motorok gyártást, ami nemcsak a korábban élénken érdeklődő Aston Martin, Porsche és Cosworth kedvét szegte, de úgy tűnik a Liberty Mediáét is.
Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn ugyanis azt mondja, hogy olyan műszaki szabályokat szeretnének alkotni, amik új motorgyártók számára is vonzóak lehetnek:
„Úgy gondolom, érdemes átgondolnunk az időzítést, azt, hogy 2021 tényleg megfelelő-e erre, vagy inkább érdemes kivárni azt, hogy biztosak lehessünk abban, hogy a szabályváltozások friss vért hoznak a Forma–1-be.”
Vagyis ebből nagyon úgy fest, hogy nem lesz motorreform, egyelőre legalábbis.
Eközben meg...
(via, fotó: blick.ch)