A Hennessey Performance 2007-ben jelentette be a Lotus Elise alapjaira épülő koncepcióját, a Venom GT-t. A 2010-es SEMA Show-ra el is készült és bemutatkozott az 1200 lóerős sportautó: az átalakított, de a Lotusra így is nagyon hajazó karosszériába egy Corvette ZR1 kompresszoros V8-as motorját préselték.

Don Goldman, a Hennessey vezérigazgatója szerint a tökéletes vezetési élmény a keménytető eltávolításával fokozható, mivel a szél suhogása és az ikerturbós V8-as motor morajlása nagyobb élvezetet biztosít a sofőrnek. Ha ő mondja, talán van benne valami, de a teljesítményparamétereket nézve nem valószínű, hogy érdemes a GT-vel tető nélkül száguldozni.

Az alap 725 lóerős motorból két változatot eszkábáltak össze, az egyiket nagyjából 1000, a másikat 1200 lóerőig tornáztak fel. Az 1200 kilogrammos öntömegével kereken egy kilogramm/lóerő arányú kocsinak nincs párja az utcán: százra 2,4 másodperc alatt ér fel, a 240-hez pedig 8,9 másodperc kell neki, a 320-at elvileg további 15 másodperc múlva éri el, a vége valahol 440 km/h körül van. Ezekkel az adatokkal simán verné az autóskártyában még a Bugatti Veyront is.

Évente öt darab Venom GT-t szerelnek össze és értékesítenek, a Spyder változatot 2013-ban vehetik át a megrendelők. Ha van 1,1 millió dollárod és szeretnéd megtudni, milyen a szélsuhogás és V8-morajlás 300 km/h körül, ne gondolkozz sokat, mert az első öt darabból kettőt már le is előlegeztek.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés