Havad van, rendes hójáród viszont nincs? Nem is hinnéd, mi mindenből készíthetsz magadnak egyet!

  1. 10 / 10

    Csavarhajtású járművek

    Mint parafában a dugóhúzó, úgy siklik a nagy hóban egy csavarhajtású jármű. A konstrukciót az amerikaiak találták ki még a húszas években, amikor egy Fordson traktor alá hajítottak két menetes hengert. Külön kuplung szabályozta a két oldalt, így a járművet viszonylag könnyen lehetett irányítani. A háborús években páncélozott járművekkel tesztelték, 1972-ben pedig a szovjetek építettek csavarhajtású prototípusokat ZIL–29061 és ZIL–4904 néven. A technológia nem tűnt el nyom nélkül. Ausztráliában belvízmentesítésre használják, és természetesen a Carmageddon 2-be is becsavarta magát! Ha otthon túl sok az üres hordó, tudod, mit kell tenned!

  2. 9 / 10

    Átalakított ipari fűnyíró

    Joggal irigyeljük a Bobcatekkel dolgozó közterületeseket. Ők azok, akik lapátolás helyett egész nap körbe-körbe forognak a hóban, hála a munkagép függetlenül hajtott kerekeinek! Jó lenne otthonra is, ám egy Bobcat nem olcsó, és teljesen fölösleges is szétszedni, amikor egy nagyobb fűnyíró alkatrészeiből is remek hójáró építhető.

    A botkormányos irányítás elsajátítása ugyan eltart egy darabig, cserébe később jobban fog menni a dobolás. A függetlenített kézmozdulatok csodája. Ha barátainkat is rá tudjuk beszélni a szerelésre, a tuningolt fűnyíró külön márkakupát érdemelhetne a havas Hungaroringen.

  3. 8 / 10

    Gyorskötözött bicikli

    Milyen hóban biciklizni? Nehéz. Vigyázni, nehogy megcsússzunk egy kanyarban, miközben manuális kipörgésgátlóként operálunk, bizony embert próbáló feladat. A helyzet még rosszabb, ha országúti bringánk van, hiszen a bordázatlan gumi csak száraz aszfalton tapad, a hóban esélytelen.

    Szerencsére létezik megoldás, egyenesen a sufniból! Minden háztartásban akad egy csomag gyorskötöző. Nincs más dolgunk, mint hóláncként alkalmazni! Bár bizonyos féktípusokkal nem kompatibilis, a gyorskötöző a legtöbb biciklistának rendkívüli tapadást biztosít akár a letaposott havon is!

  4. 7 / 10

    Tatra V855

    Nyomás alatt nehéz kreatívnak lenni, de a cseheknek sikerült. Amikor 1942-ben a nácik nyomatékosan megkérték őket, hogy csináljanak egy motoros szánt az orosz frontra, szétnéztek a gyár polcain, és secperc alatt előálltak a V855-tel! A jármű alapjául a Tatra T87 szolgált, 2,9 literes léghűtéses V8-asa pedig egy hatalmas propellert, valamint egy fékként is üzemelő hengert hajtott félelmetes 75 lóerejével.

    A két sítalppal kormányzott csodafegyver végül nem került gyártásba, összesen két prototípus hagyta el a gyártósort. Bár a végeredmény csodálatos, a T34-es tankok ellen nem tűnt jó ötletnek. A városban viszont működhet!

  5. 6 / 10

    Sugárhajtású síléc

    Hóesés után mindig belefutni pár síléces emberbe az utcán. Ők nyilván abban bíznak, hogy ez a leggyorsabb közlekedési mód a szűzhóban. Nem az, ám az lehet, sugárhajtással! A sugárhajtás előnye, hogy bármit lehet sugárhajtani, akár egy virágcserepet is! Síléccel még egyszerűbb a helyzet, csupán egy jetpackre van szükségünk, és mehet is a vadulás! Bár elsőre bonyolultnak hangzik, egy ilyen szerkezet összetákolása nem okozhat problémát senkinek, aki még emlékszik a hidegháborúra. Minden magabiztosság ellenére tűzálló alsónemű beszerzése ajánlott!

  6. 5 / 10

    Lánctalp az autó alá

    Havas vidékeken régi módszer, számtalan cég foglalkozik lánctalpkészletek gyártásával. Érdemes mielőbb rendelni egy szettet, hogy amikor helyzet van, néhány óra alatt átépíthessük autónkat, és a szomszéd irigykedését kiváltva csapathassuk a járhatatlan mellékutcákban. Bár a magyar szabályozást ismerve aligha legális közúton, nem kell izgulni, a rendőr sosem ér utol a hóban. Az emelt hasmagasságnak köszönhetően remekül átláthatóvá válik a közlekedés, csak a garázsba férjen be…

  7. 4 / 10

    Kajak

    Ha véletlenül nincs otthon semmi, amiből építkezhetnénk, nem kell pánikba esni. A ködös privatizációval szerzett, hét éve a padláson porosodó üvegszálas kajakok csak a reneszánszukat várják! Bár a hóban kajakozás csak hegyvidéken, azon belül is csak lefelé működik, még így is kihagyhatatlan élmény! Kreativitásunk csodájára jár az utca, a gyerekek pedig összesúgnak: ők is ilyenek akarnak majd lenni nagykorukban. A kaland előtt érdemes ellenőrizni, hogy minden rendben van-e a társadalombiztosításunkkal!

  8. 3 / 10

    Hómobil soha el nem készülő veteránunkból

    Tíz éve jó vételnek tűnt, azóta ráment hatszor annyi. Valójában három éve csak áll, és állandó feszültségi pont közted és a család női ága közt. Így nem mehet tovább, ideje példát venni a szovjetekről! Ha ők tudtak valami hasznosat csinálni egy Pobedából, ez otthon is sikerülhet! Nyikolaj Iljics Kamov helikoptermérnök volt, és a Sever–2 nem is lett más, mint egy Pobeda rotorral. Tanulság? Meglévő karosszériánk alá egyszerűen sítalpakat szerelünk, aztán meghajtjuk valamivel. Ennyi!

  9. 2 / 10

    Lánctalpas dragster

    Abban az esetben jó ötlet, ha egy hosszú, egyenes utca végén lakunk, miközben a bolt meg az elején van, és nagyon kell a cigi. A bontóból szerzett V8-ast egy csővázas karosszériába helyezzük, majd meglocsoljuk kerozin és alkohol tetszőleges keverékével. Szöges gumikkal szereljük. Nagyjából így hangzik a recept, és ha sikerrel járunk, a hóban senki nem jut nálunk gyorsabban a kívánt nikotin- (és adrenalin-) mennyiséghez. A fékezéshez szükséges ernyő fontosságára nem lehet elégszer felhívni a figyelmet. Ne hagyd ki!

  10. 1 / 10

    Tankalkatrészek felhasználása

    Minek minden kerék helyére külön lánctalpat szerelni, amikor megmaradt T72-es alkatrészekből külön alváz építhető? Az oroszoktól visszamaradt vasakból – melyekből nyilván mindenkinek akad otthon – univerzális lánctalp készíthető az egész család örömére! Néhány csavarhúzás, és már mehetünk is! Egy kisautónak is határozott fellépést kölcsönöz a konverzió, nincs többé parkolóhely-keresés, se szégyenkezés a havas utcákon. Megállsz, és azzal annyi.

    Tovább:
    A házi készítésű szovjet autókhoz: Gnóm, Rakéta és a többiek

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés