Neves gyártók ritkán dobnak piacra magyar vonatkozású modelleket, amiért akkor is illik hálásnak lenni, amikor a végeredmény nem éppen tökéletes.
Ha magyar rendőrautóról van szó, mindenkinek az Ötvös Csöpi-féle Zsiguli ugrik be először, pedig akkor is volt már bejáratott négykerekű a hazai állományban, amikor a derék szovjetek még nem kötötték meg az évszázad üzletét az olaszokkal. A hatvanas években a Moszkvics később sosem látott számban volt jelen a pesti utakon. Személyautók, taxik és rendőrautók lettek az országba került 403-asokból és 407-esekből. Mára csak kevés maradt meg, veterántalálkozókon lehet velük összefutni.
Onnan való a nyitókép is, aminek fontos szerepe van a keleti blokk autóira szakosodott, kínai cégcsoporthoz tartozó Ixo/Ist modelljének születésében, ugyanis a Google képkereső baráti segítségével megtalálható fotó alapján készítették. Kár, hogy nem gugliztak még egy keveset, akkor láthatták volna, hogyan írják mifelénk a rendőrséget, és nem kellett volna a szerencsétlen szögben álló veterán oldaláról, kínkeservesen leolvasniuk a szerv nevét, ami a prototípuson nem más, mint „REHOŐRSÉG” lett.
A mintadarabot az egyébként alakhű és részletgazdag, kétszínű, polgári 407-esből faragták át, a visszapillantót meghagyták az ablak tövében, tetejére bumszli villogót tettek, és az eredetire hasonlító betűtípussal felírták rá a szöveget, amin a hétmilliárd földlakóból tizenötmillió a hasát fogva nevet. A cégnél talán egy magyar dolgozó szólhatott, hogy valami nem stimmel, mert a végleges modellen kijavították a durva bakit, és több részletet is kiigazítottak. Klónok támadása című anyagunkban összeszedtünk pár példát, hogy a kínaiaknak komplett autók lemásolása sem okoz nehézséget, simán lekoppintották a rendőr-Moszkvics tetőrámpára tett villogóját és szirénáját is.
Még a tükröket is a sárvédőkre tették át a kedvünkért. Sajnos az öntőformán előre van fúrva a lyuk az ablak melletti kivitelen, amit barkácsmódszerrel betapasztottak, de a gyári fotókon is látszik, nem sok sikerrel. Változatlanul maradt az RB-01-71 rendszám, már csak az a kérdés, a tulajdonosnak küldtek-e tiszteletpéldányt. A hibáival együtt is ínyencségnek számító, 1:43-as méretarányú modell 7990 forintért megfontolandó vétel, ennél pontosabb csak akkor lesz, ha magunk alakítunk át egy alapkivitelt.
Tovább:
A Player legfrissebb cikkeihez
Az autórovat újdonságaihoz
A koprodukciós VW Golf G60-hoz