A franciák és a németek félretették sérelmeiket és összefogtak, hogy lemodellezzék az autót, amiért mindketten rajonganak.
Hosszan lehetne vitatkozni arról, melyik a legjobb hot hatch, a VW Golf GTI vagy a Peugeot 205 GTi, de abban a fanatikusok is egyetértenek, hogy mindkét nemzet tud autókat gyártani. A franciák inkább szebbeket, a németek inkább jobbakat. Jó példa a Golf G60. Nem a formája, hanem 1,8-as turbómotorja miatt szeretik, amely mindenkit sokáig marasztal a vezetőülésben. Még a szívómotorok hívei is elismerik, hogy 160 lóerő nem csak a katalógusban több mint 140.
A német autórajongók ízlését jól ismerő Revell már több legendás hazai youngtimer modelljét elkészítette, most a francia Norev lepte meg a gyűjtőket egy 2500 darabos limitált kiadással a ModelCarWorld.de webshop megrendelésére. Az 1990-ben bemutatott Volkswagen Golf G60 pontos mását 1:18-as méretarányban készítették el. Fényezése tűzpiros, üléshuzata kockás, és eredeti BBS felniken gurul.
Ebben a méretarányban és minőségben már kötelező a nyitható motorháztető, alatta ott a nívópálcáig kidolgozott blokk. Nem nyitható, de látható a tolótető, és jól elválik a lökhárítótól a hátsó vonószem takarója is. Figyeljük meg a vékony antennát és az ajtók reteszeit a külön krómozott nyomógombos kilincs fölött! Nem felejtették el a típusjelzéseket sem, bár a piros G60 felirat éppen annyival nagyobb az igazi méretarányánál, hogy feltűnő legyen.
Sajnos a lökhárító alján futó koptatócsík és a műanyag küszöbborítás sem sikerült pont olyan vastagra, mint kellett volna, ez a hiánypótló modell mégis megéri az ötven eurót, átszámítva 14 ezer forintot. Ennyit kér érte a szintén elméretezett rendszámon olvasható forgalmazó. Már csak alig kétszáz darab maradt raktáron; érdemes lecsapni rá, másodkézből drágább lesz, és egyre többet ér majd. Ebben is hasonlít az eredetire.
Tovább:
A Player legfrissebb cikkeihez
Az autórovat újdonságaihoz
Az induló kabriószezon ajánlott típusaihoz