Németország útjai sokak kedvencei. Egy kicsit kevésbé lesznek álomszerűek, ha sikerül átverekedni a javaslatot, hogy a külföldi autósok számára fizetősek legyenek.

Nem elsősorban az összeg miatt van felháborodás (a tíznapos matrica tíz euró lenne, vagyis nagyjából annyi, amennyit a lényegesen fejletlenebb magyar autópálya-hálózat használatáért kell fizetni), hanem azért, mert a díjat csak a külföldiekkel fizettetnék meg. Ilyet persze az Európai Unióban nem lehet, ezért csavarnának egy kicsit a dolgon: formálisan a németek is fizetnének, de pont az autópályadíj mértékével csökkentenék a súlyadót, az adózás pedig már nemzeti hatáskör, abba elvileg nem szólhat bele az Európai Bizottság. Ennek ellenére már jelezték, hogy nem lehet közvetlen összefüggés az útdíj bevezetése és a súlyadó-csökkentés között.

A tervet egyébként belülről is támadják: a német autóklub (ADAC) attól tart, hogy ha ilyen formában fogadják el a javaslatot, akkor a szomszédos országok ugyanezt fogják tenni, tehát a németeknek is drágább lesz az európai közlekedés. A rendszertől egyébként már az első évben 600 millió euró (bő 180 milliárd forint) bevételt vár a német állam.

(Forrás: DW)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ma van a nemzetközi Star Wars-nap, tudjuk, kivel néznénk végig a teljes szériát

Megnyugtató harmónia árad ebből a sintrai házból

További cikkeink a témában