Németország útjai sokak kedvencei. Egy kicsit kevésbé lesznek álomszerűek, ha sikerül átverekedni a javaslatot, hogy a külföldi autósok számára fizetősek legyenek.
Nem elsősorban az összeg miatt van felháborodás (a tíznapos matrica tíz euró lenne, vagyis nagyjából annyi, amennyit a lényegesen fejletlenebb magyar autópálya-hálózat használatáért kell fizetni), hanem azért, mert a díjat csak a külföldiekkel fizettetnék meg. Ilyet persze az Európai Unióban nem lehet, ezért csavarnának egy kicsit a dolgon: formálisan a németek is fizetnének, de pont az autópályadíj mértékével csökkentenék a súlyadót, az adózás pedig már nemzeti hatáskör, abba elvileg nem szólhat bele az Európai Bizottság. Ennek ellenére már jelezték, hogy nem lehet közvetlen összefüggés az útdíj bevezetése és a súlyadó-csökkentés között.
A tervet egyébként belülről is támadják: a német autóklub (ADAC) attól tart, hogy ha ilyen formában fogadják el a javaslatot, akkor a szomszédos országok ugyanezt fogják tenni, tehát a németeknek is drágább lesz az európai közlekedés. A rendszertől egyébként már az első évben 600 millió euró (bő 180 milliárd forint) bevételt vár a német állam.
(Forrás: DW)