Reszkess macaron, véged van! Az év amerikai trendje megérkezett kis hazánkba. Tarolni fog, vagy megy a kukába?
A legújabb gasztrotrend lehet az a amerikai cronut, ami a donut (fánk) és a croissant keresztezéséből jött létre. Ezzel el is magyaráztuk a dolog lényegét, de azt még elmondjuk, hogy akkora hájp van körülötte Amerikában, hogy olyat nem láttunk a tamagocsik megjelenése óta. Elméletileg idén májusban született meg Dallasban vagy a New York-i Ansel Bakeryben – megoszlanak a vélemények –, de a Google-ba bepötyögve a nevet kétmillió fölötti találatot ad ki, ami őrületesen magas szám egy olyan valamitől, ami 2013 áprilisában még nem létezett!
Az Ansel Bakery előtt júniusban Apple store-okat idéző tömött sorok álltak, tele hipszterekkel, az Instagram-feedek mindent megdöntött a cronuttartalom, a boltnak pedig maximalizálnia kellett az egy fő által megvásárolható cronutok (ejtsd: kronát) számát (két darabra). A trend olyan méreteket öltött, hogy nagyon hamar megszülettek a cronutgyülőlő weboldalak, ligák is, akik hangosan röhögnek a kajájukat megszállottan fényképező, tweetelő, instázó, tumblerező hipszterek láttán.
Nagy kérdés, hogy itt is beindul-e a mánia, lesz a cronutláz, lenyomja-e a macaront vagy a pho-levest, vagy a magyar kézműves söröket. Mindenesetre a Cronut Magyarország Facebook-oldala vasárnaptól él, nyomják az okosságot, és hamarosan az is kiderül, hogy mikor lehet felmarkolni az első finomságokat Budapesten.
Mindenesetre: hipszterek, lehet izzítani az iPhone-okat!
(Fotók: Cronut Magyarország Facebook-oldal)