Ne légy a hajad gyilkosa!

A férfinem egyik legnagyobb réme a kopaszodás – a helyzet azonban az, hogy az illetékesek sokszor nemhogy semmit nem tesznek a megelőzés érdekében, de egyenesen elősegítik a folyamatot! Íme, a négy legalapvetőbb dolog, amelyet könnyű betartani, mégis a hajszálak élete múlhat rajtuk.

1. Nem vagy Chuck Norris

A férfiak jelentős része utálja a hajszárítást, felesleges időpocsékolásnak tartja. Sokan azzal érvelnek, hogy az ázsiai nők köztudottan nem szárítják mesterségesen a hajukat. Ők csupán azt az aprócska dolgot felejtik el, hogy az ázsiai nők nemigen rohangálnak reggelente vizes hajjal az utcán, hanem szépen megvárják a folyamat végét a meleg lakásban (vagy a napon). Aki tehát nem híve a hajszárító intézményének, a legokosabban teszi, ha hagy egy félórát a hajmosás és az utcára lépés között, kivéve persze a nyarat, amikor talán még okosabb is kint megvárni a száradást. Azon kívül egyébként, hogy a hajhagymákra nincs jó hatással a vizes hajjal rohangálás, könnyen okozhat fejfájást is. Chuck, te ezt a pontot ugord át.

2. Van sapka, nincs sapka

Mint a viccben: ha van rajtad sapka, azért hullik a hajad, ha nincs, akkor azért. Ez persze csak első hallásra ijesztő, a titok ugyanis a sapka és az időjárás összefüggéseiben keresendő. Az, aki télen is sapka nélkül rohangál, könnyen „kifagyaszthatja” a hajhagymáit, az pedig, aki a legnagyobb melegben is sapka alá zárja hajkoronáját és befülleszti azt, melegágyat biztosít számos fejbőrproblémának. Nem véletlenül léteznek téli és nyári fejfedők: egy hideg időre készült sapka véd a széltől és fagytól, egy nyári forróságra ajánlott pedig óv az erős napsütéstől és jól szellőzik. Aki ezt a két típust keveri, könnyen azon kaphatja magát, hogy sokszorosára gyorsítja a kopaszodása sebességét – és sok egyéb betegségnek is kiteszi magát, a korpásodástól egészen a homloküreg-gyulladásig.

3. Van még pótolnivalód

Igen, tudjuk, minden pasi jedi, de azért ne vitassuk el azt a tényt, hogy a fényevőkön kívül mindenkinek szüksége van tápanyag-utánpótlásra ezen a bolygón. A haj egészséges fejlődéséhez okvetlenül szükség van megfelelő ásványi anyagokra (réz, cink, vas), A-, E-, H- és többféle B-vitaminra, így ezeket hasznos, ha pótolod valamilyen táplálékkiegészítővel. A búzacsíra-kivonat is nagyon jó hatással van a hajnövekedésre, és a legtöbb hajvédő vitamin-komplex tartalmazza is, így nem túl bonyolult manapság hozzájutni.

4. A frizura ára

Semmi kétségünk afelől, hogy a jó frizura fél siker, ha a nők meghódításáról van szó. Ám a belőtt séró hosszú távon önmagát pusztítja el: a rengeteg mesterséges anyag, amit rákenünk vagy ráfújunk, napokig marad a fejünkön, elzárva a fejbőrt a lélegzésnek a leghalványabb esélyétől is. Mivel nincs oxigén, csökken a vérkeringés, ez pedig lassabb tápanyagáramlást okoz – a hajhagymák pedig szép lassan bemondják az unalmast. Mi a megoldás? Használj minél kevesebb hajformázószert, és ragaszkodj az olyanokhoz, amelyek természetes összetevőkből állnak. Ezeket könnyebb eltávolítani hajmosáskor. Apropó, hajmosás: nem elég a tusfürdővel gyorsan átdörzsölni a hajad! Cseréld le a samponod egy olyanra, amely tényleg mindenestől lesuvickolja a sok mérget a hajszálaidról – és tisztítás után legalább egy éjszakára hagyd szabadon lélegezni a fejbőröd, ne kenj rá semmit. Ilyenkor egy gyors fejbőrmasszázs is szuper lehet: ujjaid hegyével mozgasd meg kicsit a fejbőröd, ez serkenti a vérkeringést.

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon