Ha egy vadidegent megállítasz az utcán, és megfenyegeted, hogy csak akkor engeded tovább, ha mond egy luxusóra gyártót, izzadó tenyérrel és verejtékező homlokkal, de tuti a Rolexet fogja mondani. (Ha illedelmesen megkérdezed, akkor is, szóval maradj inkább ennél a formánál!)

Lehet, hogy kicsit mainstream, kicsit unalmas, de ha a szívünkre tesszük a kezünket, azért szeretnénk mi ilyen mainstreamek és unalmasak lenni. Mert az nyilván nem titok, hogy a Rolex-szel nem egy órát húzul a csuklódra, hanem egy történetet, és egy státuszszimbólumot egyszerre.

A történet pedig több mint 100 évre nyúlik vissza, úgyhogy van mire építkezni. 1903-ban a fiatal Hans Wilsdorf betársult sógora, Alfred James Davis mellé, és elindították cégüket, ekkor még „Wilsdorf & Davis” néven, Londonban. Eleinte Hermann Aegler svájci óraműveket importáltak Angliába, és magas minőségű tokba rakták őket. Nem túl kratív, de jövedelmező biznisznek bizonyult. Ezt követően a már kész órákat ékszerészeknek adták el, és saját nevükkel jelölték az órák számlapját.

Csak jó egy évtizeddel később,  1915. november 15-én jegyezték be azt a nevet, ami megváltoztatta az óratörténelmet, és mára egyet jelent a minőséggel és a luxussal. A Rolexet.

1914-ben a Kew Observatory ’Class A’ kitüntetéssel díjazta a luxusórát, aztán '19-ben a cég Genfbe költözött, majd nem sokkal később újra vissza, Angliába. (Pusztán azért, mert ott az arany- és ezüstmegmunkálás költségei jóval alacsonyabbak voltak.)

1944-ben, mikor Wilsdorf felesége meghalt, a tulajdonos a Rolex minden részvényét a felesége tiszteletére alapított alapítványba mentette át, a cég bevételeinek jókora részét így jótékonysági célokra fordítva. A Rolex egyébként a mai napig magántulajdonban van, és részvényeit semelyik tőzsdén nem jegyzik.

A név és a logo születése

Sokan úgy gondolják, hogy a Rolex nevet egy francia kifejezés, a "Houloguorie Exquise" ihlette, ami nyers fordításban "tökéletes óraművet" jelent. Mások azt feltételezik, hogy a nevet azért választották, mert a Rolex kiejtve egy óra járásának a hangjára emlékeztet.

Az igazság mindezekkel együtt az, hogy Wilsdorf és Davis azért választotta a Rolex nevet, mert "könnyű kiejteni több nyelven" és a "nehéz elgépelni".

A név rövid és tisztán olvasható volt az órák tárcsájára nyomva, és az évek során a egybeforrt a felturbózott Garamond betűtípussal is, amelyet a leggyakrabban használnak a márkanév írásához.

Annak ellenére, hogy volt már egy ütős nevük, Wilsdorf és Davis szeretett volna egy emlékezetes logót. 1925-ben a két üzletember végül az ötágú korona mellett tette le a voksot, amit ma sokmillió ember ismer az egész világon.

Sok elmélet létezik a Rolex korona eredetéről és titkos jelentéséről. Egyesek úgy vélik, az öt pont szimbolizálja az öt ujjat az emberi kézen; mások szerint a korona öt faágat jelképez, az ágvégeken gyöngyökkel. Ezeket a téziseket a Rolex sosem erősítette meg.

Az viszont biztos, hogy a korona példásan csomagolja be a Rolex alapértékeit, mint a kiválóság és kivételesség, a fényűzés és gazdagság. Az öt pont a márkanév öt betűjével teljesen összepasszol és kiegészíti a márka jelentését: "A sikerek megkoronázása."

Ezt az egyet pedig biztos nem tudjuk elvenni a márkától, mert ha egy ilyet hordasz a kezeden, akkor biztos lehetsz benne, hogy valamit mocsok jól csináltál!

(via Rolex)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
18% Norris
58% Verstappen
11% Piastri
1% Russell
11% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés