Digitális karakterrel helyettesíteni egy igazi színészt soha nem volt olcsó mulatság, ráadásul csak ritkán sikerült tökéletesen a mutatvány. Az eddig a videojátékok világában mocorgó Epic Games most egy olyan technológiát dolgozott ki, mellyel egy csapásra megoldódik ez a probléma.

A Siren nevű techdemót a San Francisco-i Game Developers Conference-en mutatták be néhány valóban elképesztő videó segítségével. Az Epic Games nem egyedül hozta össze a látványos eredményt, hanem maga köré gyűjtött még néhány céget – nevesítve: a Cubic Motion, a 3Lateral, a Tencent és a Vicon –, melyek már eleve szaktekintélyeknek számítottak a saját területükön.

Míg a Tencent egyfajta általános támogatóként járult hozzá a projekthez, a 3Lateral a digitális arcizmok mozgatásában, a Cubic Motion a mimika valós idejű követésében számít szakértőnek, a Vicon pedig a saját mozgásrögzítő eljárása miatt volt a társulás hasznos tagja.

Az így összehozott Siren már nem csak a videojátékok számára lesz képes élethű digitális karaktereket készíteni, de a lenyűgöző minőségnek köszönhetően már a filmek számára is képes lesz olcsón ilyen modelleket létrehozni és megmozgatni

mégpedig teljesen valós időben, 60 képkocka per másodperces sebességgel, hihetetlen részletességgel.

Nagy szavakkal könnyű dobálózni, ezért most mutatjuk a bizonyítékot is. Az első videó az arcra koncentrál a zseniális Andy Serkis közreműködésével:

Itt pedig egy teljes alakos digitális modellt láthatsz. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy ez nem egy előre renderelt videó. A modellt egy valódi színésznő mozgása és mimikája alapján, valós időben alkotja meg a Siren.

Nem túlzás tehát a címben használt forradalmi jelző.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így néz ki egy rejtett galaxis a Földtől 11 millió fényévre

Van egy szó, amit a világ szinte minden nyelvén hasonlóan értenek és használnak

Erre a tíz egyszerű kérdésre iskolásként tudtad a választ – vajon most is menne?

További cikkeink a témában