A négy éve megjelent Returnal kissé váratlanul kavarta fel a gémervilág állóvizét. Egyrészt ez volt az első igazán nagy költségvetésű játék, amely valóban kiaknázta a PlayStation 5 hardveres adottságait, másrészt egy rendkívül intenzív, pszichológiai horrorral átszőtt sci-fi élményt kínált.
Az akciódús, kíméletlen nehézségű játékmenet erős érzelmi hatással párosult, nem mellesleg a (Don’t Fear) The Reaper pedig az Odaát (Supernatural) óta először kapott felejthetetlen popkulturális kontextust. A fejlesztőcsapat szerencsére nem vonult nyugdíjba a sikeres projekt után, és egy újabb rougelike-szerű játék, a Saros fejlesztésébe fogott, amelynek a zenei-, látvány- és hangulatvilága „nyomokban” tartalmaz némi Returnalt, a gameplayről nem is beszélve... de sose legyen nagyobb bajunk annál, minthogy kicsit belefeledkezve a pillanatba azt hisszük, épp a Returnal folytatását püföljük.
A Saros egyébként a folyamatosan átalakuló Carcosa bolygón játszódik, egy különös napfogyatkozás idején.
A játék főhőse, a Rahul Kohli által alakított Arjun Devraj keres valakit ezen a különös bolygón, viszont minden egyes halál után átrendeződik a pálya, a megszerzett fejlesztések jó része pedig megy a levesbe. Ismerős, ugye?
Bár a fejlesztők azért kicsit lazítottak a szorításon, és elmondásuk szerint nem fog annyira büntetni egy-egy haláleset a Saros-ban, mint a Returnal-ban, így feltehetőleg a megszerzett cucc nagyobb része marad a zsebünkben. Akárhogy is, a játék megjelenése csúszni fog:
akik nagyon várták azt a bizonyos március 30-i napot, toldják meg az egészet egy hónappal, ugyanis a jelenlegi hivatalos megjelenési dátum 2026. április 30.
De a Cyberpunk 2077 megjelenése óta tudjuk, néha nem gond az, ha a fejesek beismerik és őszintén tálalják a közönséggel azt, hogy a játék fejlesztése nem a kívánt tempóban halad, minthogy a vásárlók egy félkész játék piacra dobása miatt átbaszva érezzék magukat.
Ezek is érdekelhetnek: