A G90 Wingback egy olyan autó, ami ébren tartja a reményt az autózás világában, és ami láttán titkon mindenki azt reméli, hogy bárcsak gyártásba kerülne. A Genesis megmutatta, hogy az SUV-k unalmas tengerében is lehet olyat villantani, amitől leesik az állunk.
A Genesis épp a tizedik születésnapját ünnepli, és ahelyett, hogy kiadtak volna egy unalmas sajtóközleményt, inkább ledobtak egy olyan bombát, ami után csak kapkodjuk a levegőt. A G90 Wingback Concept egy olyan shooting brake, vagy ha úgy tetszik, sportkombi átirata a luxuslimuzinjukból, amiért ölni tudnánk.
Nem SUV, és ettől csak még jobban imádjuk
Luc Donckerwolke, a márka kreatív főnöke, az autódizájn egyik rocksztárja nem kertelt: szerinte az SUV-k lassan eltelítik a piacot, és jönnie kell valaminek, ami más. „Nem hiszek a tipológiai monokultúrában” – mondta, ami marketingbullshit-mentes fordításban annyit tesz: unjuk már a sok egyforma batárt, csináljunk végre valami dögöset.
És megcsinálták. A G90 Wingback alapjait a már ismert G90 limuzin adja, a tengelytávja maradt 3,2 méter, a hossza 5,1 méter, szóval ez egy hatalmas luxuscirkáló a 7-es sorozat és az S-osztály kategóriájában. Szélesített sárvédői és 22 colos kerekei azonban egyértelművé teszik, hogy bármikor készen áll egy kis rosszalkodásra.
Vasököl selyemkesztyűben
A koncepció is része a Genesis új sportprogramjának, ami a Magma nevet kapta, de itt nem a rikító narancssárga színt használták, hanem az elegáns sötétzöldet. Donckerwolke szerint a Magma lényege, hogy nem ordít, hanem csábít. „Ahol mások az agressziót hajszolják, mi az egyensúlyt keressük” – ezzel állítanak ellenfelet az AMG-nek, BMW M-nek.
Sportosan elegáns formája ne tévesszen meg, a G90 Wingback vérbeli sportmodell, amit a szériaváltozatból ismerős 3,5 literes biturbó V6-ossal szerelnek, 415 lóerővel és 549 Nm nyomatékkal. Kombi formában még inkább kiadja a sportos hátsó, a döntött hátsó szélvédőjét légterelő szárnnyal és hangsúlyos diffúzorral keretezték.
Belül sem egy spártai versenygépet kapunk, hanem egy luxuslakosztályt, szarvasbőrszerű kárpittal, zöld varrással és a Magna logóival. A Genesis ezzel azt üzeni, hogy a jövőben sem kell lemondanunk a stílusról és a teljesítményről, és hála az égnek nem minden út az SUV-k felé vezet. Mi csak egyet kérünk: kerüljön gyártásba, ha lehet, minél előbb.
Ez is érdekelhet:






