Tavalyhoz hasonlóan a Google volt idén is a világ legértékesebb márkája, derült ki a Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat „Brandz Top 100” felméréséből – természetesen erről a Forbesnek más a véleménye.
A médiapiaci kutatóvállalat szerint a második legértékesebb márka az Apple, amelyet a Microsoft követ. A három cég sorrendjében nem volt változás tavalyhoz képest. A lista negyedik helyére az Amazon került, amely tavaly még hátrébb volt, a hetedik helyen állt. Az ötödik helyen továbbra is a Facebook található.
- A Google márka értéke 7 százalékkal 245,6 milliárd dollárra,
- az Apple értéke 3 százalékkal 234,7 milliárd dollárra,
- a Microsofté 18 százalékkal 143,2 milliárd dollárra,
- az Amazoné 41 százalékkal 139,3 milliárd dollárra,
- a Facebooké pedig 27 százalékkal 129,8 milliárd dollárra nőtt.
A Brandz Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti. Ez a világon az egyetlen rangsor, amely potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja – a pénzügyi adatok mellett – a márkaértékek meghatározásához. A jelentés elkészítéséhez több mint 3 millió vásárlót kérdeztek meg globálisan, mintegy 120 ezer márka kapcsán.
Persze azért tegyük hozzá, hogy közben a Forbes is előállt egy hasonló 100-as listával, amelyen kissé másképp festenek az erőviszonyok.
Ezt a listát az Apple vezeti 170 milliárd dolláros márkaértékkel, míg a dobogó második fokát a Google foglalja el 101 milliárd dolláros márkaértékkel. Majd következik a Microsoft (87 milliárd dollár), a Facebook (73,5 milliárd dollár) és a Coca-Cola (56,4 milliárd dollár). Az előző listán az élbolyban helyet kapó Amazon itt „csak” a hatodik helyre volt jó 54,1 milliárd dolláros márkaértékével, a McDonald's pedig a kilencedik helyre – 40,3 milliárd dollárt ér a brand.
(forrás: CNBC, Forbes, MTI)