A szlovákok repülő autója szépnek, nem szép, viszont tényleg repül és sok szempontból még a Terrafugia Transitiont is túlszárnyalja.

Stefan Klein és csapata valójában már jóval a Terrafugia előtt, 1990-ben kezdett dolgozni a repülő autó koncepcióján, amely most éppen a 2.5-ös verziónál tart. A hat méter hosszú és összecsukott szárnyakkal mindössze 1,6 méter széles járműbe ketten férnek el, a hosszából eredő kellemetlenségeket leszámítva pedig közúton nagyjából ugyanúgy funkcionál, mint egy normális autó: a 91-es oktánszámú benzinnel működő kocsi akár 500 kilométert is megtesz egy feltöltéssel, kényelmesen befér egy parkolóhelyre, végsebessége pedig a 160 km/h-t is eléri. Mivel az Aeromobil szárnyai az utasfülke mögé hajlanak be, ezért a jármű jóval vékonyabb, mint a Transition, amelytől teljesítményben sem marad el, hiszen ugyanaz a 102 lóerős Rotax 912 motor hajtja, mint az amerikai repülő autót.

Repülés közben a kocsit a hátuljára szerelt propeller hajtja, amellyel az Aeromobil akár a 200 km/h sebességet is elérheti a levegőben, a hatótávolsága pedig 700 kilométerre nő. A készítők azt ígérik, hogy a 3.0-s végleges verzió még az idén elkészül, az áráról viszont egyelőre semmit sem árultak el – a Transition 279 ezer dolláros, vagyis nagyjából 60 millió forintos árcédulájából kiindulva valószínűleg a szlovák repülő autó sem lesz olcsó szórakozás.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés