A szlovákok repülő autója szépnek, nem szép, viszont tényleg repül és sok szempontból még a Terrafugia Transitiont is túlszárnyalja.

Stefan Klein és csapata valójában már jóval a Terrafugia előtt, 1990-ben kezdett dolgozni a repülő autó koncepcióján, amely most éppen a 2.5-ös verziónál tart. A hat méter hosszú és összecsukott szárnyakkal mindössze 1,6 méter széles járműbe ketten férnek el, a hosszából eredő kellemetlenségeket leszámítva pedig közúton nagyjából ugyanúgy funkcionál, mint egy normális autó: a 91-es oktánszámú benzinnel működő kocsi akár 500 kilométert is megtesz egy feltöltéssel, kényelmesen befér egy parkolóhelyre, végsebessége pedig a 160 km/h-t is eléri. Mivel az Aeromobil szárnyai az utasfülke mögé hajlanak be, ezért a jármű jóval vékonyabb, mint a Transition, amelytől teljesítményben sem marad el, hiszen ugyanaz a 102 lóerős Rotax 912 motor hajtja, mint az amerikai repülő autót.

Repülés közben a kocsit a hátuljára szerelt propeller hajtja, amellyel az Aeromobil akár a 200 km/h sebességet is elérheti a levegőben, a hatótávolsága pedig 700 kilométerre nő. A készítők azt ígérik, hogy a 3.0-s végleges verzió még az idén elkészül, az áráról viszont egyelőre semmit sem árultak el – a Transition 279 ezer dolláros, vagyis nagyjából 60 millió forintos árcédulájából kiindulva valószínűleg a szlovák repülő autó sem lesz olcsó szórakozás.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
42% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
58% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Advertisement
Hirdetés