A Dodge helyett SRT Vipernek hívott V10-es szörnyeteg 2013-tól tépi fel az aszfaltot, és készül a GTS-R versenyautó is.

A Chrysler SRT (Street Racing Technology) részlege semmit sem bízott a véletlenre. Az új Viper formaterve tökéletes evolúciója a korábbi generációknak, ami pedig a technikát illeti, nyoma sincs a megszokott brutális, ám kiforratlan amerikai stílusnak. Jobban meggondolva persze a brutalitás maradt, ám a Viper nagyon precíz csomaggal indul a sportautók manapság elég telített piacára. A 8,4 literes alumínium V10 a gyár leghatékonyabbja a maga 640 lóerejével és 813 Nm nyomatékával. A rövid áttételű hatfokozatú váltón keresztül továbbra is a Pirelli P Zerókba húzott hátsó kerekeket hajtja, ám a versenysportból átemelt elektromos rendszerek garmada segít megbirkózni az erővel.

Az egész autó majdnem ötven kilóval könnyebb, mint a tavalyi modell, miközben a karosszériája másfélszer merevebb elődjénél. Ezt a szénszálas és alumínium konstrukciónak, valamint a kritikus pontok megerősítésének köszönheti. Az új forma légellenállási együtthatója is remek: mindössze 0,364 Cd.

A fékek a mostanában megszokottal ellentétben nem karbonok, hanem négydugattyús hűtött acéltárcsák, a Brembo jóvoltából. Ez valószínűleg az amatőr versenyzők költségeit csökkenti majd igazán, mint ahogy az a számos teljesítmény-orientált kiegészítő is, melyet az SRT-hez a pálya csomagban, a Viper GTS-hez pedig alapból kínál majd a Chrysler. Még jobb hír, hogy a hagyományoknak megfelelően lesz gyári GTS-R versenyautó is:

A beltér is a prémiumkategóriára emlékeztet, főleg a korábban megszokott spártai hangulathoz képest: amit nem bőr, azt alumínium- és karbonbetétek borítanak az utastérben. A kormányon a rajtprogram gombjának is jutott hely, így biztosak lehetünk benne, hogy nemsokára tele lesz a Youtube a hirtelen a hátsó gumikra szabadított Viper-élménnyel. Addig is íme a Forza 4-ben:

(A képek forrása a Jalopnik.)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés