Az 5-ös BMW és az E osztály vevőit is elcsábítaná a Maserati a kicsinyített Quattroportéval.

Mostanában nem vetődhetett fel a Maserati lehetőségként azoknál, akik a közepes BMW-k, Audik, Mercedesek szegmensében keresték a nekik megfelelő autót – az olaszok kínálata ugyanis a nagyobb Quattroportéra, illetve GT-autójuk kupé és kabrió változatára korlátozódik. A Maserati úgy döntött, nem nézi tovább, ahogy a potenciális vevők a konkurenseknél költik el a pénzüket, és jövőre piacra dobják a legolcsóbb típusukat, amely persze sokak számára éppúgy megfizethetetlen álom lesz.

A műszaki adatokról egyelőre nem tudunk (turbós V6-os és V8-as benzinmotorokról szólnak a hírek), de a hivatalos bemutató előtt kiszivárgott képek alapján egyértelmű, hogy – akárcsak a BMW az X6-osból kicsinyített X4-essel –, a Maserati is biztosra ment, és gyakorlatilag a Quattroporte méretét csökkentették arányosan, ennek megfelelően gyönyörű a Ghibli.

Ha jó is lesz, és esetleg egy dízelmotort is kap (ami persze szentségtörés, de a Porschénak például jelentős bevételt hozott egy hasonló húzás), akár tényleg meghódíthatja az addig főleg német autókban gondolkozó vevők egy részét.

Frissítés: nem bizonyítható, hogy azért, mert olvasták a cikkünket a Maseratinál és megfogadták a  tanácsunkat, de azóta bejelentették, lesz dízelmotor (egy háromliteres V6-os) a Ghiblihez, ez lesz tehát a márka első gázolajosa. Szintén háromliteresek és turbósak lesznek a benzinesek (két teljesítményszinttel), mindhárom motorhoz egy nyolcfokozatú automata váltó kapcsolódik majd, amely alapesetben a hátsó kerekeket hajtja, de elérhető lesz összkerekes rendszer is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés