A kaliforniai cég első durranása egy roadster volt, amely 2007-ben azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a teljesen elektromos meghajtással működő sportkocsijának elég volt négy másodperc, hogy elérje a százat, végsebessége pedig a 210 km/h-t is súrolta.
Második autójuk, a négyajtós Model S nem csak az elektromos meghajtás iránt érdeklődőknek, hanem a Jaguar és az Aston Martin vonalvezetését kedvelőknek is kellemes meglepetést okozott. Főleg azzal, hogy kiküszöbölték az elektromos autók eddigi legnagyobb hátrányát, a hosszú feltöltési időt. A Model S gyorstöltőjének segítségével egy óra alatt képesek vagyunk fullra tankolni, és így akár 480 km-es távot is megtehetünk vele.
A legújabb fejlesztésű autójukkal még magasabbra próbálták rakni a lécet. A Tesla Model X követi a több mint egy évtizede tartó trendet: ha széles szegmenst szeretnél lefedni a prémiumkategóriás autók piacán, akkor egy SUV-val kell próbálkoznod. Így is történt, a harmadik típus egy szabadidő-autó.
Elsősorban családi kocsinak szánják, de elegáns és egyedi megjelenése valószínűleg a társaságra vágyó magányos üzletemberek érdeklődését is felkelti majd. Főleg, hogy három üléssorán hét ember utazhat kényelmesen. A Tesla autóival a környezetvédők álma is megvalósul, hiszen nulla közvetlen károsanyag-kibocsátással rendelkezik. Ez a kétmotoros összkerékhajtású villamos hangtalanul suhan még 150-nél is. De a környezetvédelem mellett miért előnyös még egy elektromos autó? Például mert sosem fog lefulladni, és soha nem kell majd hétköznapi értelemben beindítani. Amennyiben egy zárt helyen – például egy garázsban – is járatjuk a motort, akkor sem kell a kipufogógázok miatt visszatartani a lélegzetünket.
Belül egy tágas egyterű érzetét kelti, persze a legmodernebb megjelenésben. A középkonzol a vezetőt és az utasokat is elvarázsolja. Gyakorlatilag egyetlen hatalmas érintőképernyős kijelző – olyan, mint egy óriási tablet –, amelyen nem csak a hőmérsékletet és az audioszettet állítgathatjuk, hanem az autóhoz kapcsolódó összes információt is láthatjuk. A rendszer lehetővé teszi, hogy mobilneten keresztül távolról is aktiválhassuk a klímát, vagy ellenőrizhetjük, mennyi energia van még az akksiban. Az utasok be- és kiszállását a felfelé nyíló hátsó ajtók teszik lehetővé, melyek nem véletlenül kapták a sólyomszárny elnevezést. Raktere pedig állítólag akkora, mint egy Q7-es Audié. Kell ennél több?
Annak a szerencsésnek, akinek egy ilyen járgány van a birtokában, soha nem kell majd szégyenkeznie egy dübörgő robajjal közlekedő, sportkocsiba rejtett benzintemető mellett a lámpánál: a négykerék-hajtású változatának kevesebb mint öt másodperc elég, hogy százra ugorjon. Ezzel a teljesítménnyel olyan autókkal veszi fel a versenyt, mint az V8-as Audi S5 (5,1 s) és a 2012-es BMW M5 (4,4 s). Az igény – és persze a pénztárca szerint – választható egy vagy két villanymotorral szerelt változata, a kisebbik 60, a nagyobbik 85 kWh-s akkumulátorral szerelt, utóbbival akár 440 kilométert is meg tudunk tenni egy feltöltéssel. A gyártó szerint a kategóriáját tekintve az autó páratlanul stabil, mivel a padlólemez alá épített akkumulátorcellák miatt a súlypontja a konkurens modelleknél alacsonyabban helyezkedik el.
Láthatóan kényelmes és gyors is, viszont semmi jelét nem mutatta eddig, hogy a sík aszfaltos városi használaton kívül a terepen is megállná a helyét, ha már szabadidő-autóként aposztrofálják. A gyártás 2013 második felében veszi kezdetét, így a tervek szerint 2014 elejére várhatók az első példányok. Az alapárát 65 ezer dollár körülire, a nagyobb akksis verziót pedig 80 ezer dollárra saccolja a Tesla, amiben valószínűleg benne van az amerikai környezetvédelmi támogatás mértéke is, így ki tudja mennyivel kerül majd többe Európában, ha egyáltalán lehet majd ezen a kontinensen is kapni.