Kérdés, mennyire jó tűző napon fehér aszfalton vezetni, de a lényeg nem ez.
Függetlenül attól, hogy az Egyesült Államok második színes bőrű elnöke épp elismeri-e, egyre forróbbak a nyarak, ami főleg az olyan éghajlatú területeken pusztító, mint Los Angeles, ahol még télen is előfordulnak hőséggel kapcsolatos halálesetek.
A közeljövőben egyre rosszabb lesz a helyzet, de a helyiek próbálnak tenni ellene. Például a jelentős felületet kitevő sötét aszfaltot kísérleti jelleggel fehérre festik, azt remélve, hogy az így visszaveri a hőt.
A CoolSeal nevű festékkel borított aszfalt tíz fokkal kevésbé forró,
mint a festés nélküli, a városiak pedig remélik, hogy a hűvösebb utcák hűvösebb házakat-lakásokat eredményeznek majd. Ezzel főleg az alacsonyabb jövedelműek járnának jól, akiknek nincs pénzük légkondira vagy a működtetésére.
A burkolat élettartama hét év, mérföldenként 40 ezer dollárba kerül – ha jók a tapasztalatok, hamarosan a fehér utak és járdák lehetnek Los Angeles újabb jellegzetességei.