Az olaszok egyik leghíresebb Ferrarija volt az a 250 GT, ami a római rendőrség szolgálatában állt, és kiváló sofőrjének köszönhetően a bűnözők egyszerűen nem tudtak meglépni előle.
A hatvanas évek Olaszországában a legtöbb bűnöző autóval menekült a rendőrök elől, és amint a rosszfiúk egyre gyorsabb autókra váltottak, úgy lett szüksége a rendőröknek is a szolgálati Alfa Romeónál erősebb típusokra. A római rendőr Armando Spatafora számított a legjobb sofőrnek, és amikor megkérdezték, mire van szüksége, hogy elkapja a bűnözőket, azt felelte, hogy „mi lenne jobb egy Ferrarinál?” Így hát megkapta a Ferrarit.
A márka első nagyobb sorozatban gyártott négyüléses túrakocsija volt a 250 GT 2+2, más néven 250 GT/E, amit 1960-ban a 24 órás Le Mans-i futamon mutattak be, a stílusos karosszériáját Pininfarina tervezte. A 3 literes V12-es motorja 240 lóerőt teljesített, amivel
250 km/óránál is nagyobb sebességet ért el, és ezzel már eredményesen vehette fel a versenyt a bűnözőkkel.
Armando Spatafora és három kollégája Maranellóba utazott, ahol vezetéstechnikai képzésen vettek részt, ezt követően vehették át az új rendőrautókat. 1962-ben két példányt épített a Ferrari, amiket feketére fényeztek,
az üléseket pedig a nemes Connolly bőr helyett műbőrrel vonták be, mert az tartósabbnak ígérkezett.
A két Ferrari közül az egyik csupán néhány hetet ért meg, mert egy akció során összetört, a másik azonban hat éven keresztül állt a római rendőrség szolgálatában. Spatafora és a 250 GT párosa igazi legendává vált,
olyan sikeresen üldözte a bűnözőket, hogy a gengszterek körében egyfajta presztízse lett annak, ki tudja mégis legyőzni.
A 250 GT rendszeresen visszatért a maranellói gyárba a karbantartásra, ezért akkor is jó állapotban volt, amikor 1968-ban nyugdíjazták.
1972-ben egy rendőrségi árverésen adták el, és egy olyan gyűjtőhöz került, aki értékelte a ritkaságot. Alberto Cappelli megőrizte az autó eredeti állapotát, és 40 éven át rendszeresen indult vele veteránversenyeken.
1984-ben a Coppa delle Dolomiti futamán maga Armando Spatafora ült a volánja mögé, és a nyugalmazott rendőr az összesített második helyen ért be. Az ezredfordulón az újonnan nyílt római rendőrautó-múzeumnak adták kölcsön, és azóta több eseményen is részt vett a Ferrari, ami
magánautó létére külön engedélyt kapott, hogy rendőrségi rendszámmal és kék villogóval járja az utakat.
A néhány éve új tulajdonoshoz került 250 GT 2+2 eredetiségét a Ferrari oklevele is igazolja, és a nem mindennapi kalandokat megélt rendőrautó most ismét eladó, az árát azonban csak a komoly érdeklődőknek árulják el.