Számodra sem újdonság, hogy több európai országban is Porschével üldözték a gyorshajtókat a rendőrök, de az talán igen, hogy nem a németeknek, hanem a hollandoknak volt a legnagyobb 911-es flottájuk, és mind kabrió.

A hatvanas években a hollandiai autópályákon nem volt sebességkorlátozás, ami elég sok balesethez vezetett, és a holland rendőrök úgy döntöttek, hogy ennek nem a sebességhatár bevezetésével veszik elejét, hanem olyan rendőrautókat szereznek be, amivel utol tudják érni a veszélyes gyorshajtókat.

A szempontok közt szerepelt, hogy gyors, megbízható autó legyen, és kabrió.

Az utóbbit nem véletlenül kötötték ki, így ugyanis az autójukból tudták karjelzésekkel irányítani a forgalmat a holland rendőrök. A Porschének éppen volt ilyen típusa, 1962-től ’66-ig a 356-ból rendeltek nagyobb mennyiséget, amit aztán narancssárga csíkokkal és kék villogóval láttak el.

1967-ben jött ki a 911 Targa, ami még tökéletesebb volt a holland rendőröknek,

egészen 1996-ig rendeltek ebből a típusból. A kilencvenes évekig összesen 507 darab Porsche állt szolgálatba náluk, a 911-esen kívül a targatetős 914-ből és 924-ből is, amivel a hollandoké lett a legnagyobb klasszikus rendőrségi Porsche-flotta.

Két éve még találkozót is tartottak a gyűjtők, az alkalomra egy 918 Spyder is rendőrségi színekbe öltözött. Ha a következőn ott lennél, akkor még beszerezhetsz magadnak egy holland rendőr Porschét, mutatunk is egy eladót.

A 170 ezer kilométert futott példány minden rendőrségi kiegészítője működik a lökhárítóba szerelt kék villogótól a rádión keresztül a hátsó lámpák közti sávba épített üzenő fényekig. 3,6 literes, hathengeres, és természetesen léghűtéses bokszermotorja

Csak az ára tarthat vissza tőle, hogy rögtön a garázsba állítsuk, a német Thiesen Automobile ugyanis 160 ezer eurót kér érte, ami több mint 50 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon