Lakókocsi vontatásához előbb jutna eszedbe egy Cayenne, mint egy 911 Speedster, de ez a német öregúr stílusosan jár kempingezni, a veterán lakókocsiját a legszívesebben egy limitált szériás kétüléses Porschével húzza.

Volker Schiersch nem egyszerű autógyűjtő, a garázsában több nyitott tetős autó is áll, mint az Aston Martin DB9 Volante és a Morgan Plus 8, de a legjobban a léghűtéses bokszermotor hangját kedveli, ezért a 911 Speedstert gyakran veszi elő. A Porsche iránti rajongása már diákkorában elkezdődött, amikor elkezdte félretenni a pénzét egy 356-ra.

Néhány éve ajánlották fel neki ezt a 911 Speedstert, és nem sokat gondolkodott rajta, azonnal lecsapott a ritkaságra.

Az 1989-ben mindössze hat hónapig gyártott típusból összesen 2200 példány készült, és ez az ezüstszínű sokkal ritkább, mint a többi, amit láthattál, és amit általában pirosra, feketére vagy fehérre fényeztek.

Sokat ér, hogy levágták a tetejét ennek a Porsche 911-nek

Keveset futott ritkaság ez a 911 Speedster 1989-ből.

A Speedster nem valami praktikus autó, hiszen kétüléses, és a vászontetőt csak szükség esetére lehet feltenni rá. 3,2 literes, hathengeres motorja 231 lóerős, és a váltója kézi, de Schiersch úr éppen ezt a puritánságot szereti benne.

Ezért választotta ezt az autót arra, hogy az 1975-ben gyártott Hymer Eriba Puck lakókocsiját húzza vele.

Korábban egy 911 Targával vontatta a lakókocsit, és ahhoz is van egy története. Schiersch egy Brémából Münchenbe tartó repülőjáraton

éppen Franz Beckenbauer mellett ült, és mivel a focistánál nem volt autogramkártya, a Porsche forgalmiját írta alá neki.

Azóta is várja, hogy újra találkozzon vele, a Speedster papírja mindig nála van.

A 911-re gyári vonóhorog került, és nagy szerencsére volt, mert az egész világon már csak két darab maradt a Porsche raktáraiban ehhez a típushoz. A lakókocsit pedig a felújításakor arra az ezüstmetálra fényeztette le, amit a Porsche palettájáról választott.

Szeretnénk egyszer olyan nyugdíjasok lenni, akik ilyen stílusosan indulnak kempingezni.

Ez is egy módja a Porschével kempingezésnek:

A legújabb 911 Speedstert mi is meghajtottuk, olvasd el, milyen volt:

Megpróbáljuk leírni a katarzist, amit az új Porsche 911 Speedsterrel éltünk át Szardínián - Roadster

Május közepe van, Budapesten visszakacsintott a tél. Mégsem azért várjuk izgatottan, hogy Szardínia észak-keleti részének egyik kisvárosába, Olbiába érjünk, mert tizenöt fokkal melegebb az idő, hanem mert épp az új Porsche 911 Speedster hivatalos tesztjére igyekszünk. "Miért éppen Szardínia?" - tettük fel magunknak a kérdést az út előtt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában